Generel teknik
Redaktør: Moderatorer
duckstar
Mester Medlem
Indlæg: 784 Tilmeldt: 27 nov 2003, 21:55
Geografisk sted: Brønshøj/Husum
#11
Indlæg
af duckstar » 08 okt 2007, 21:58
Hej Finn,
Er det på en Starlet du har GT28R'eren på?
I så fald, hvad er det for en motor (1,6?) og hvor har du købt turboen?
Vh. Anders
Jesper H
Senior Medlem
Indlæg: 450 Tilmeldt: 08 jan 2006, 13:51
Geografisk sted: Sønderjylland
#12
Indlæg
af Jesper H » 08 okt 2007, 22:10
Hans motor er en 1.5 16v og turboen kan købes ved
www.turbomotor.dk
"What's with all this 'low boost, 'high' boost, 'part' boost talk? whenever i drive my car i'm on 'whatever-this-motherfucker-will-make' boost!"
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480 Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19
#13
Indlæg
af K-FINN » 08 okt 2007, 22:12
duckstar skrev: Hej Finn, Er det på en Starlet du har GT28R'eren på? I så fald, hvad er det for en motor (1,6?) og hvor har du købt turboen?
Som jesper siger, det er en starlet med en 1,5 16V, og har købt turbo med
www.turbomotor.dk
Senest rettet af
K-FINN 08 okt 2007, 22:13, rettet i alt 1 gang.
duckstar
Mester Medlem
Indlæg: 784 Tilmeldt: 27 nov 2003, 21:55
Geografisk sted: Brønshøj/Husum
#14
Indlæg
af duckstar » 08 okt 2007, 22:13
Lidt offtopic, men ville GT25R ikke være at foretrække til den størrelse motor? Hvis GT28R passer fint mht. lag på din motor, vil GT25R måske endda passe godt til min 1242 - 16v?
Vh. Anders
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480 Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19
#15
Indlæg
af K-FINN » 08 okt 2007, 22:18
duckstar skrev: Lidt offtopic, men ville GT25R ikke være at foretrække til den størrelse motor? Hvis GT28R passer fint mht. lag på din motor, vil GT25R måske endda passe godt til min 1242 - 16v?
Der er fuld ladetryk ved ca 2800 rpm på min, nål når næsten ikke bevæge sig ned imellem gear
, syntes den passer perfekt...
Har også prøvet den på en 1,3L, der syntes jeg også den passede fint, der var ladetryk omkring 3200.
duckstar
Mester Medlem
Indlæg: 784 Tilmeldt: 27 nov 2003, 21:55
Geografisk sted: Brønshøj/Husum
#16
Indlæg
af duckstar » 08 okt 2007, 22:22
Men ladetrykket du kalder "fuldt" er kun 0,6? Min tanke er netop at min traditionelle T25 kravler op til 0,5 bar ved 2.200 omdr. og er 800 omdr. at nå op på 0,9 og frygten for at det ville være endnu værre med din type lader er jo klart tilstede.
Vh. Anders
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480 Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19
#17
Indlæg
af K-FINN » 08 okt 2007, 22:24
Ja helt sikkert, men T25 vil helt sikkert også være et godt valg.
duckstar
Mester Medlem
Indlæg: 784 Tilmeldt: 27 nov 2003, 21:55
Geografisk sted: Brønshøj/Husum
#18
Indlæg
af duckstar » 08 okt 2007, 22:31
Finn T Pedersen skrev: Ja helt sikkert, men T25 vil helt sikkert også være et godt valg.
Det er det jeg kører med nu - med mindre du mente GT25R
Vh. Anders
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480 Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19
#19
Indlæg
af K-FINN » 09 okt 2007, 15:59
duckstar skrev: Finn T Pedersen skrev: Ja helt sikkert, men T25 vil helt sikkert også være et godt valg.
Det er det jeg kører med nu - med mindre du mente GT25R
Tror ikke du vil opleve den stor forskel om det er en GT25R eller bare almindelig GT25
Saab-Daniel
Mester Medlem
Indlæg: 1275 Tilmeldt: 06 jul 2003, 20:07
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Kontakt:
#20
Indlæg
af Saab-Daniel » 10 okt 2007, 16:03
Finn T Pedersen skrev: Den lader fint igen efter den har fået nye kuglelejer.
Hvor er det muligt at købe lejer til sådan en lader (eller andre ladere)...
Daniel.