Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 12 apr 2025, 16:52

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 34 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: nordsjælland
Hvilken olie kørere du med og stemmer den overens med den olie der anbefales til motoren, her tænker jeg sae værdien.
Umiddelbart lyder tryk forskellen ikke alarmerende, det er kun de lave tryk du har der er mistænkelige.
Men det kan måske afhjælpes med en tykkere olie.

MVH

Morten

http://www.volvo200klub.dk/index.html

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Senior Medlem

Jeg kører med den specificerede olie (kan ikke lige huske sae værdien på stående fod)...

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
hvad er temperaturen på den olie (hvis du har monteret måle grej)...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk

Titel:
Senior Medlem

Har ikke tempføler på, så det ved jeg ikke..... der sidder en vandkølet oliekøler på den.

Titel:
Senior Medlem

Hej igen,

Tilbage til mit egentlige spørgsmål.... hvordan blokerer jeg turboen så den ikke spinder rundt? Finder en fastnøgle der passer så-godt-den-nu-kan ned over "møtrikken" på enden af turboakslen, og stripper skaftet fast til et-eller-andet :?:

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
T-nøgle fra et 1/4 sæt evt. m. forlænger, en gummislange der passer ud over indsugningen m. 2 huller til T-nøglen, et spændebånd og en rulle Gaffa....

Billede Husk at blokere wastegaten i åben stilling Billede

Vader out....

Billede

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sweden
Et stykke gummi slange kan også gøre det, hvis det bliver smidt i turbine siden...

Nu køre jeg også med 0.1-0.5 bars olietryk (Siger uret) i tomgang med 90 graders varm olie. Og indtil videre har den nok stået flere timer i tomgang med varm olie, og der er ingen skader i nu.

Og så længe der er olietryk, så er der mere olie, en hvad motoren skal bruge, og så er jeg tilfreds... Pjeler dog også at køre med 1200 rpm i tomgang, der går den bedst pga. knasten og så er der permanent 0.5 bars tryk. Lige nu køre den med 900-1200 rpm.

Hvor måler du i øvrigt olietrykket?

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

klyfax skrev:
Et stykke gummi slange kan også gøre det, hvis det bliver smidt i turbine siden...

Du mener vel Kompressor siden ???

Hvis du smider et stykke gummi ind i selve turbinen skal det da være lavet af noget super termo teflon gummi der kan klare op imod 1000 grader

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sweden
ae86 skrev:
klyfax skrev:

Du mener vel Kompressor siden ???

Hvis du smider et stykke gummi ind i selve turbinen skal det da være lavet af noget super termo teflon gummi der kan klare op imod 1000 grader

HAHAHAHAHAHAHAHA Ja det går sku nok galt, ja jeg mener kompressor siden... Kvaje bajer her fra :grin:

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Holstebro
Hvad tryk havde den egenligt med varm olie før problemet opstod? Synes det måske kunne være en interessant oplysning. At trykket falder noget når den blive varm er jo helt normalt og ganske naturligt eftersom olien jo bliver betydeligt tyndere ved driftstemperatur end som kold. Det kunne måske også hjælpe på fejlfindingen at vide om den er meget eller kun lidt ved siden af hvad Mazda foreskriver som normalt. :)

Har sådan en motor et sugerør på oliepumpen som eventuelt kunne være lidt utæt i en samling?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 34 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time