Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 12 apr 2025, 16:52

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 34 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 26 jul 2007, 17:25 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Hvilken olie kørere du med og stemmer den overens med den olie der anbefales til motoren, her tænker jeg sae værdien.
Umiddelbart lyder tryk forskellen ikke alarmerende, det er kun de lave tryk du har der er mistænkelige.
Men det kan måske afhjælpes med en tykkere olie.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 jul 2007, 18:00 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 289
Jeg kører med den specificerede olie (kan ikke lige huske sae værdien på stående fod)...


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 jul 2007, 21:48 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jul 2003, 09:25
Indlæg: 2597
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
hvad er temperaturen på den olie (hvis du har monteret måle grej)...

_________________
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 jul 2007, 21:52 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 289
Har ikke tempføler på, så det ved jeg ikke..... der sidder en vandkølet oliekøler på den.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 jul 2007, 07:31 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 289
Hej igen,

Tilbage til mit egentlige spørgsmål.... hvordan blokerer jeg turboen så den ikke spinder rundt? Finder en fastnøgle der passer så-godt-den-nu-kan ned over "møtrikken" på enden af turboakslen, og stripper skaftet fast til et-eller-andet :?:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 jul 2007, 09:09 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jun 2007, 13:17
Indlæg: 2340
Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
T-nøgle fra et 1/4 sæt evt. m. forlænger, en gummislange der passer ud over indsugningen m. 2 huller til T-nøglen, et spændebånd og en rulle Gaffa....

Billede Husk at blokere wastegaten i åben stilling Billede

Vader out....

_________________
corvus terrae terror...


Billede


_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 jul 2007, 10:40 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005, 09:08
Indlæg: 2525
Geografisk sted: Sweden
Et stykke gummi slange kan også gøre det, hvis det bliver smidt i turbine siden...

Nu køre jeg også med 0.1-0.5 bars olietryk (Siger uret) i tomgang med 90 graders varm olie. Og indtil videre har den nok stået flere timer i tomgang med varm olie, og der er ingen skader i nu.

Og så længe der er olietryk, så er der mere olie, en hvad motoren skal bruge, og så er jeg tilfreds... Pjeler dog også at køre med 1200 rpm i tomgang, der går den bedst pga. knasten og så er der permanent 0.5 bars tryk. Lige nu køre den med 900-1200 rpm.

Hvor måler du i øvrigt olietrykket?

_________________
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 jul 2007, 11:37 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08
Indlæg: 1316
klyfax skrev:
Et stykke gummi slange kan også gøre det, hvis det bliver smidt i turbine siden...


Du mener vel Kompressor siden ???

Hvis du smider et stykke gummi ind i selve turbinen skal det da være lavet af noget super termo teflon gummi der kan klare op imod 1000 grader


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 jul 2007, 13:10 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005, 09:08
Indlæg: 2525
Geografisk sted: Sweden
ae86 skrev:
klyfax skrev:
Et stykke gummi slange kan også gøre det, hvis det bliver smidt i turbine siden...


Du mener vel Kompressor siden ???

Hvis du smider et stykke gummi ind i selve turbinen skal det da være lavet af noget super termo teflon gummi der kan klare op imod 1000 grader


HAHAHAHAHAHAHAHA Ja det går sku nok galt, ja jeg mener kompressor siden... Kvaje bajer her fra :grin:

_________________
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 jul 2007, 15:41 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 11 jul 2006, 22:41
Indlæg: 671
Geografisk sted: Holstebro
Hvad tryk havde den egenligt med varm olie før problemet opstod? Synes det måske kunne være en interessant oplysning. At trykket falder noget når den blive varm er jo helt normalt og ganske naturligt eftersom olien jo bliver betydeligt tyndere ved driftstemperatur end som kold. Det kunne måske også hjælpe på fejlfindingen at vide om den er meget eller kun lidt ved siden af hvad Mazda foreskriver som normalt. :)

Har sådan en motor et sugerør på oliepumpen som eventuelt kunne være lidt utæt i en samling?


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 34 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team