CorsaGSI skrev:
Da jeg adskilte min motor med standard stempler, havde den gået 130.000 km, og der var ridserne kun 1/10 så kraftige, som de er nu på de smedet stempler (efter 1000 km). På org. stempler er siden ikke mere ridset, at den blot at blevet lidt "blank":
Ja, det er faktisk en lidt pinlig affære med opboringen. For firmaet startede med at ødelægge min org. blok, som jeg indleverede (de borede skævt)!!! Derfor var firmaet nød til at skaffe mig en ny blok. Jeg afleverede alle 4 stempler med tilhørende "piston specification" papirer fra Wiseco. Så gik jeg ud fra, at de nok skulle kunne finde ud af, hvad den skulle opbores til.
Jeg må ærligt indrømme, at jeg ikke selv begyndte at opmåle cylinderne efter opboring, da jeg ikke har ekspertise eller udstyr til dette.
Mvh.
Ps. Firmaet der lavede opboringen servicerer Peugeot DTC bilerne...så kan enhver nok gætte, hvem der er tale om.
Det ser ud efter billedet at plejlstænger og stempler har samme mål som original opsætningen.
Sliddet ser ud til at være koncentreret på tryksiden af stemplet ved krydspinden.
Ikke unormalr, det der unormalt er det store slid.
Hvis vi antager at firmaet har overholdt specifikationerne som stempelleverandøren har givet.
Hvilket noget kunne tyde på, da der ikke er desiderede klemmemærker, eller mærker efter at stemplet er væltet i foringen.
Så burde man stille sig spørgsmålet er det desiderede race stempler jeg har fået fat i.
Hvis ja hvordan kan jeg forvente en ordentlig levetid ud af disse.
det kan man bare ikke.
Istedet for at begynde at skyde skylden på et bestemt firma.
Så få målt boringen op et andet sted, og sammenlign med specifikationer.
Mit bud er at de stemmer overens, men de fine smedede race stempler ganske simpelt ikke er langtidsholdbare.
Kun en tanke
MVH
Morten
_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html