Hvormange potter på et rustfrit 3" ??

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Brugeravatar
JBO
Mester Medlem
Geografisk sted: Lolland, Danmarks "Californien"
Kontakt:

#11 Indlæg af JBO »

Hvis du "kun" skal lave 300 hk, så burde 2.5" værer nok. Til info laver jeg lidt over de 300 hk på 2.5" på min fiat marea 2.0 20v.
Jonas Olsen

Alt ka lade sig gør, det "umulige" tager bare lidt længer tid...
Brugeravatar
grydesvamp
Mester Medlem
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland

#12 Indlæg af grydesvamp »

Jonas> der kan man bare se.. vidste jeg ikke.. kender kun til den nu gamle model uden nogle mærker og helt i rustfri.. har dog kigget nærmere på en af de lange simons mellempotter (mener den er 65cm lang!) og til min forbløffelse er der en slags kammer i den sidste del af potten og ikke bare direkte igennem !? nogen der ved hvorfor ?
Fri bane fuld hane! :-)
Morten Fog
Medlem
Geografisk sted: Skive

#13 Indlæg af Morten Fog »

kan sige at jeg køre med 2,5" og kun en simons mellempotte(65cm) hvor der er frit flow igemmen og det siger da en del, er målt til max 97db efter den måle anvisning der bruges til syn. men det er så også kun en sidepipe model, da jeg ikke har for meget plads over bagbroen på min R5 GTT.
mvh Morten
Brugeravatar
Ferrari Killer
Senior Medlem

#14 Indlæg af Ferrari Killer »

Daubjergs "egne" potter er billigt produceret, hvorfor pris og måske også kvalitet er derefter...

For også at have et kvalitetsprodukt er de begyndt at forhandle Simomssystemmer også.

På min Passat 1,8T kører jeg med et Simons 2,5" gennemstrømningssystem tilpasset til Passaten.

Der er monteret en potte efter katten, og så en bagerste dæmper, som virkelig gør det godt.

Det har en fin lyd og giver ikke dybe resonansser op gennem karrosen.

Når du åbner for gassen, kan man tilgengæld godt høre at der kommer lidt igennem...

På min Uno T har jeg monteret en af Daubjergs egne potter som bagerste dæmper. Dvs jeg kører kun med en potte i 2,5" - og det kan altså godt høres...

Har også prøvet at køre i en Leon 1,8T med 3" system i Daubjergs egne potter. Der var monteret i alt 3 potter ud over katten, og det larmede stadigvæk en smule. I hvertfald resonansmæssigt.

Så hvis jeg var dig, ville jeg vælge nogle en Simons bagpotte - de dæmper godt - og så en enkelt mellempotte enten i Simon eller Daubjegrs egne.
V.H.
Ronnie Bonde

Selvgjort er velgjort....og nogen gange meget dyrt...
Men intet er så skidt at det ikke er godt for noget!

Nuværende biler:
Alfa 166 2,5 V6 - sugesekser til cruiserstilen
Alfa 155 Q4 - brutal turbo m. 4 hjulstræk til ræs
Besvar