Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 dec 2024, 00:39

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 24 dec 2006, 16:42 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 apr 2005, 18:31
Indlæg: 1099
rustfri kan man vel bare sølv eller hård/slaglodde?? forskellen i de forskellige typer afhænger af messingindholdet i tilsatstråden (vistnok :oops: ) samt smeltepunktet . men det er ikke noget problem at lodde rustfri

julehilsen fra Luske


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 dec 2006, 13:07 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jan 2004, 08:29
Indlæg: 1320
Geografisk sted: Maribo
HenrikGM skrev:
FALFA skrev:
har brugt det det virker rigtigt godt men ved større emner (større end en håndflade) skal du bruge rigtigt meget varme


Har du prøvet at bruge produktet feks indvendigt i kanalerne på et topstykke for at "ommoddellere det lidt"?



det kunne jeg også rigtig godt tænke mig at vide, jeg er nemlig i gang med mit topstykke, og skal ha "fyldt lidt ud" omkring ventil styret, og det ser jo nærmest perfekt ud til det.. jeg er bare lidt nervøs for hvordan det reagerer på varmen i udstødningskanalen...

_________________
Jeg piller helst ikke ved ting jeg ikke har forstand på.
BORTSET FRA KVINDER!

www.slavteren.tk


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 dec 2006, 16:01 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 dec 2003, 14:55
Indlæg: 173
Geografisk sted: Odense
Hej

Jeg har brugt dette til at "svejse" dysebøs i min manifold til de 4 extra dyser. Og ja det er helt rigtigt at anvendelsesmetoden minder mere om slaglodning. Og ja, der skal temmeligt meget varme til. Desuden er det en kæmpe fordel hvis man har slagloddet før. Rengøring af emnerne er også meget vigtigt. Og det skal foregå med rustfri børste. Hvis man kan finde en rustfri børste til boremaskine eller lynsliber er det nummer 1.

Rent styrkemæssigt er det meget stærkt. Stærkere end aluminium. Tilgengæld er det også meget hårdere at slibe i.

Jeg bestilte fra denne side: http://durafix.com/
men jeg tror der er tale om samme produkt

Mads RR

_________________
To race is to live.... Everything before and after is just waiting. "Steve McQueen"


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 dec 2006, 19:28 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1659
http://www.easyweld.com/videos/Durafix_ ... ctions.wmv

Se deres demonstrationsvideo. Det ser altså ganske godt ud!

Det er durafix der er tale om. Jeg er imponeret da han begynder at bore i det.

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 dec 2006, 21:14 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Mads RR skrev:
Hej

Jeg har brugt dette til at "svejse" dysebøs i min manifold til de 4 extra dyser. Og ja det er helt rigtigt at anvendelsesmetoden minder mere om slaglodning. Og ja, der skal temmeligt meget varme til. Desuden er det en kæmpe fordel hvis man har slagloddet før. Rengøring af emnerne er også meget vigtigt. Og det skal foregå med rustfri børste. Hvis man kan finde en rustfri børste til boremaskine eller lynsliber er det nummer 1.

Rent styrkemæssigt er det meget stærkt. Stærkere end aluminium. Tilgengæld er det også meget hårdere at slibe i.

Jeg bestilte fra denne side: http://durafix.com/
men jeg tror der er tale om samme produkt

Mads RR


Vil du vurdere det som anvendeligt til at feks pålægge 8mm gods i en udstødningskanal, eller vil det være meget besværligt?

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 dec 2006, 22:58 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1659
Jeg vil ikke bruge det der. Med det lave smeltepunkt det har, så tror jeg det er en løsning der ryger lige fluks ud af udstødningen første gang motoren får lov at arbejde igennem.

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 dec 2006, 23:11 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Mon dog det fiser ud af udstødningen ;-)

Med et smeltepunkt på 390grader for durafix, og ca 660 for aluminiummet, så er jeg nu ikke bange for at udstødningsporten "forsvinder". Overfladetemperaturen på indvendig side af udstødningsporten er næppe i nærheden af 250grader celcius, hvis der ellers er vand på motoren.

Jeg ville være betydeligt mere bekymret for at styrken på alutopstykket vil forsvinde efter en generel opvarmning til tæt på 400grader.(med mindre man tager skridtet fuldt ud og varmebehandler det igen, selvf.)

Men spørgsmålet er om det overhovedet er praktisk muligt at lægge materiale på inden i porten, med ovennævnte grej.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 dec 2006, 19:28 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 dec 2003, 14:55
Indlæg: 173
Geografisk sted: Odense
HenrikGM skrev:
Vil du vurdere det som anvendeligt til at feks pålægge 8mm gods i en udstødningskanal, eller vil det være meget besværligt?


Hmm tjaa, det er et godt spørgsmål Henrik. Altså umiddelbart vil jeg sige ja. Hvis man er meget omhyggelig med rengøring af aluminiumet, og har en rigtig god varmekilde (gas/ilt), så tror jeg godt du kan gøre det. Desuden er det ret vigtigt at "ridse" med selve den her svejsetråd ned i emnet under selve svejsningen. Af en eller anden årsag får det i hvert fald materialerne til at "løbe" bedre sammen. En anden fordel ved denne metode er at hvis en ting kommer til at sidde lidt skævt, kan man varme det op igen og flytte lidt på det. Præcis som en lodning. Måske ville det egentlig også være mere korrekt at kalde det for aluminiumsloddning. Og så skal man være en smule forsigt når det skal bearbejdes, da det er meget hårdere end aluminiumet. Forstået på den måde at man nemt får slebet for meget af det gamle aluminium væk under bearbejdningen. Personligt ville jeg da ikke være bange for at give det et forsøg. Når det først er lavet tror jeg ikke der er chance for at det går i stykker. Men jeg ville helt sikkert prøve på et gammelt topstykke først :-)


Jeg har forresten et par billeder fra dengang jeg lavede manifolden.

http://hjem.get2net.dk/mrr/fiat/new_eng ... fold_1.JPG
http://hjem.get2net.dk/mrr/fiat/new_eng ... fold_2.JPG
http://hjem.get2net.dk/mrr/fiat/new_eng ... fold_3.JPG
http://hjem.get2net.dk/mrr/fiat/new_eng ... fold_4.JPG
http://hjem.get2net.dk/mrr/fiat/new_eng ... fold_5.JPG


Mads RR

_________________
To race is to live.... Everything before and after is just waiting. "Steve McQueen"


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 dec 2006, 09:13 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 01 okt 2003, 21:32
Indlæg: 259
Geografisk sted: Vejle
Ser sku super lækkert ud, nogen af dem der har prøvet det der kan vurderer om det i praksis ville være fornuftigt og bruge dette produkt til og lave tryk rør i alu i stedet?

/Kristian T


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 jan 2007, 11:58 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 01 okt 2003, 21:32
Indlæg: 259
Geografisk sted: Vejle
Slet ingen af dem der har prøvet der vil give et bud på om ovenstående lyder realistisk?

/Kristian T


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 53 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team