Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 nov 2024, 08:50

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Indlæg: 11 aug 2006, 15:51 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 dec 2003, 14:55
Indlæg: 173
Geografisk sted: Odense
Du kan sagtens sætte 1,3T topstykket på en 1,6 blok. Nogle af 1,6 topstykkerne har dog større ventiler. Og det er bestemt værd at tage med. Der er dog forskel på den flange hvor thermostaten sidder. Der skal laves en adapter for at kunne montere det thermostat hus der passer til en Uno. Men hvis man har et fint Uno 1,3T topstykke liggende, så ville jeg da bare bruge det , for nemheds skyld. Det er klart du skal have sænket kompressionen på 1,6 Blokken. Den sidste jeg lavede drejede jeg 1,75 mm af de originale Tipo 1,6 stempler. Det er klart det ikke er den optimale løsning, men den holdt helt udemærket.

De kits du har set til konvertering af 1,3 motoren, inkludere altid en ny blok og en ny krumtap. Novitecs 1,6 kit var baseret på en Tipo 1,6 blok. Andre har været lavet med en Ritmo 1,5 blok og Tipo 1,6 krumtap. Fordelen ved Ritmo 1,5 blokken er at den har en meget mere masiv "flade" op mod topstykket, end den meget åbne konstruktion der er på en Tipo blok. Og er derfor en meget stærkere blok.

Mads RR

_________________
To race is to live.... Everything before and after is just waiting. "Steve McQueen"


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 aug 2006, 06:27 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 sep 2003, 15:01
Indlæg: 562
Geografisk sted: kbh
hmm hvad hedder modellen i ritmo der kører med den 1,5 motor?
er det den samme som uno 1,5?

den lydder som et rigtig godt udgangs punkt for en del hk på en fiat blok med tryk.

sidder lige og kigger lidt spec. på 1,3 og 1,4 turbo.. og de skriver at benzin trykket på 1,4 er max 6bar men på 1,3 er det knap det halve? er dette må da være en fejl ik?

en jeg skriver med fra ungarn har lavet en 1,6 tipo motor med turbo og han mener at man max kan lave 220hk ca. på standard bund fra tipoen?
han mener de er plejlstængerne der er for svage!

men ifølge hvad jeg kan finde er plejlstængerne de samme som 1,3 uno turbo og krumtappen er den samme som fra 1,4 GT.

_________________
Diesel!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 aug 2006, 06:33 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 sep 2003, 15:01
Indlæg: 562
Geografisk sted: kbh
Alså umidbart er der lavet 2 ver. af denne uno turbo motor med forskellig slag længde og boring.!

146.A2.000 80 63.9 1301 1285 1985 - 1989 105 Uno Turbo Mk I (specification A)

146.A2.000 86.4 55.5 1301 1302 1985 - 1989 105 Uno Turbo Mk I (specification B)

Siden der er taget fra:
http://en.wikipedia.org/wiki/Fiat_SOHC

_________________
Diesel!


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 78 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team