Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 12 jun 2025, 19:25

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 07 sep 2005, 08:18 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jul 2003, 09:25
Indlæg: 2597
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
jeg ville mene at mangodt kan bruge kobber for det er topparkningerne originalt på en mini motor....

_________________
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 sep 2005, 17:02 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Indlæg: 2537
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
ja jeg er da også frisk på at købe en hvis det nu er..

_________________
Fri bane fuld hane! :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 sep 2005, 20:29 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 10 jul 2005, 11:14
Indlæg: 227
Geografisk sted: østjylland
hej igen og tak for responsen (igen ikke shampoo) :) grunden til at jeg skrev var at en af mine venner lige på daværende tidspunkt stod ved en laserskærer på hans arbejde og på samme arbejdsplads var der også en vandskærer. Så var det at vi kom til at snakke om at vi da kunne skærer nogen toppakninger på enten den ene eller anden maskine, på den måde ville vi blive fri for at høvle af topstykket, vi ville kunne bygge tilbage. vi ville spare de 2-400 eller hva det koster at få det fræst af. det ville faktisk være sådan at han ville få penge for at lave de toppakninger hvis han kunne få det ordnet i arbejdstiden. :) 3 rimelig goe grunde til at finde ud af om vi kunne bruge en tundere kobber toppakning til at hæve kompresionen. Lige nu ligger sagen sådan at han ikke er det sted mere, men han kender en gut derude endnu, så hvis vi insisterer og arbejder lidt på sagen ville vi nok stadig kunne fremskaffe en kobber toppakning.
men er nok nødtil at skuffe jer der gerne vil købe en.
jeg mener at en golf toppakning er 1,5-1,8 mm tyk når den er spændt sammen, så hvis vi får lavet en i 0,6-0,8 stykker og stemplerne stadig kan løbe forbi osv så er det jo også en løsnings mulighed. hvis vi halvere toppakningens tykkelse kommer kompresionen op omkring 1-11.

_________________
første gear er for biler uden moment


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team