ikke så meget gang i forum pt?

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#11 Indlæg af Morten VJ »

Lars E skrev:Daglig dags arbejde tager sku for meget af ens fritid som skulle bruges på hus, MC, bil og mini kallert projekter.

Planen for denne weekend i garagen er at få monteret de ombyggede forsving arme (-10grader carster) og kikke lidt på motoren,
Samtidig med at jeg venter på at der skal komme en pakke hørsholm med en MS boks i.
Karburator/sjældhus er klar, skal igang med indsugnings manifolden(dyser), hvis jeg for tid en af dagende.

- 10 graders caster det kan kun være på 2 cv en, hvis du prøver det på raketten så bliver den totalt ustyrlig., Men en 10 graders ændring er meget, da de fleste normalbiler ligger mellem 2 og 5 graders posetiv caster vinkel, og jeg har ennu ikke stødt på en med negativ casrer vinkel,.
Hvilken størrelse spjæld huse endte du på Jeg er meget nysgerrig :!:

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Brugeravatar
Lars E
Mester Medlem
Indlæg: 603
Tilmeldt: 24 aug 2003, 18:14
Geografisk sted: 7160 Aale city

#12 Indlæg af Lars E »

Jep, svingarmene er til 2cv'en. I standard original foreskrevet køre højde ligger carstervinklen på 15grader, sænker man den så ca. 120mm. stiger den til ca22-25grader (for stor til at den kan måles med sporings apparat) Det er et kendt trick til meget sænkede A. modeler man gerne vil have til at køre ordenlig.


Mener at jeg har sporet en bil for nogle år siden der havde ca. -15"minuter carster, men jeg kan sku ikke huske hvad det var for en. Kan bare huske at det undrede mig lidt den gang.


Med hendsyn til spjældhus, har jeg lavet et kompromis, og gået den nemme vej for at få startet projektet, og rydet en original karburator for dyser og ekstra venturier, og lodet alle huller til så den er næsten helt glat, så den ligner et aldmindelig spjældhus med primær og et sekundær spjæd. (der skal laves 2 rigtige sjældhuse når jeg er blevet mere dus med systemet)(turbo'en skal også monteres når hele sprøjtet virker)
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#13 Indlæg af Morten VJ »

Bare lige til en orintering negativ castor findes ikke, da det er styrboltens hældning bagud vi måler, og den er altid posetiv. Prøv at se på kronrøret på en cykel, det hælder altid bagud, og jo mere lodret det er jo mere nervøs bliver cyklen. en hældning fremad tør jeg slet ikke tænke på, og så er castoren negativ. Se eventuelt på en gammel havelåge, og en racer/mountain bike.

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Brugeravatar
Lars E
Mester Medlem
Indlæg: 603
Tilmeldt: 24 aug 2003, 18:14
Geografisk sted: 7160 Aale city

#14 Indlæg af Lars E »

Øhh.... nu er hukommelsen jo en sjov ting, Det er nok de første 6-7 år siden jeg lavede på den bil.

Menner der var noget negativ carster, kan ikke sku huske om den skulle stå nogle minuter negativ, eller om der i tolerensen kunne gøre at den kom til at stå lidt fremad med fjederbenet. For eksempel: +0grader, 10minuter. (+/-20minuter)

Har prøvet at finde det i de gamle data bøger men uden held, menner at det var en japaner eller sådan noget.
Brugeravatar
Lars E
Mester Medlem
Indlæg: 603
Tilmeldt: 24 aug 2003, 18:14
Geografisk sted: 7160 Aale city

#15 Indlæg af Lars E »

Lars E skrev:
Samtidig med at jeg venter på at der skal komme en pakke hørsholm med en MS boks i.
Karburator/sjældhus er klar, skal igang med indsugnings manifolden(dyser), hvis jeg for tid en af dagende.


Så er den sku kommet. det blive spændende at skulle til at lave et lednings net mere til den lille bil, håber på at map sensoren ikke bliver alt for forstyret af indsugnings pulserne i manifolde, den suger jo ikke lige så "blødt" som en 4 eller 6 cylindet motor. (iser ikke ved lave rpm.)
Besvar