Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 dec 2024, 11:58

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Horsens
havnerenn skrev:
Mht. benzin kan det være svært at handle meget anderledes, men sådan noget som Mc donalds har man et reelt valg!!!
v/h christian

Nu er det altså sådan, at Danmark har OVERSKUD på kulbrintemarkedet!!!
Den danske kasse har TJENT på de voldsomme prisstigninger på råolie...
Se fx her: www.ofr.dk hvad brændstof koster "netto-netto", men vi pumper altså stadig mere op af Nordsøen, end vi bruger....:? :? .
Både Coca-cola og Mc-D skaber mange danske arbejdpladser, har du nogle tal for, hvor mange promille af omsætningen (eller er det ppm af overskuddet???) som bliver eksporteret??

Fornylig blev der bygget en ny Burger-King her i Horsens.
Gad vide om det er derfor, at jeg en overgang så så mange amerikanske, polske, tyrkiske og palæstinensisk indregistrerede biler i bybilledet???
Eller var det blot et fata-morgana, og der blev bare bygget en dansk restaurant af dansk arbejdskraft, som skal drives af dansk personale, men med et amerikansk-klingende navn???

V/H Lars.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Malmö
Husk også på at mange af dem er franchise tagere, og deres evt. overskud skal de betale dansk skat af...

"Anything that is complex is useless, and everything that is useful is simple."

- Mikhail Timofeevich Kalashnikov

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Havneren skrev:
Jeg vil forsøge i fremtiden at tanke over så vidt mulig at handle dansk... Jeg mener andre danskere burde gøre det samme. v/h christian

Protektionisme er vejen frem til tilbagegang og regression.
Det har vist sig, at den bedste måde at støtte hungersnød på, er med - penge....
Penge sætter gang i markedsøkonomien, og dermed i produktionen!!
Giv de sultende nogle $$$$, så køber de sgu selv maden, hvor den er billigst!!

Hvorfor skal Danmark producere tomater i januar, det er da spild af energi... (Jo, transportomkostningerne indberegnet, også incl. CO2-regnskab)

V/H Lars.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Østfyn/Nyborg
Havneren skrev:
Jeg vil forsøge i fremtiden at tanke over så vidt mulig at handle dansk... Jeg mener andre danskere burde gøre det samme. v/h christian

Så lad os da alle køre rundt i en ellert, den er dansk produceret og kører på dansk produceret strøm!!!! :P Men så ville tuning og styling være saga blot på Powerpage. :wink:

Fri bane, fuld hane!!!

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Tjaa.....
Tysk bil (Golf) :wink: , Italienske hvidevarer, japansk stereo, polske møbler, tøj syet i Kina, og lettiske håndværkere til hus og skov.
Fransk vin, scwheizisk bank, spanske grøntsager, hollandske blomster, og ferie i Østrig.

Christian, min gode ven, lyt til dette velmente råd:
Skift IKKE hash-leverandør i starten af et nyt semester, hvor man møder mange nye lærere og får mange nye impulser!!

God bedring, V/H Lars... :wink: .

Titel:
Mester Medlem

Hvorfor skal "alle" andre betale skat i Danmark men ikke udlandske virksomheder som sælger et produkt på det danske maked på lige for med danske virksomheder?
Det syntes jeg personligt er forkert... Andre har muligvis en anden holdning.

Godt nok skaber de arbejdspladser MEN de havde da ikke skabt færre arbejdspladser af at betale skat sam "alle" andre. Forestiller man sig at de i så fald så slet ikke ville have været ind på det danske marked, så ville der nok have været andre virksomheder som havde udfyldt markedet, forbrugerne er der jo stadig væk. Måske danske...

Sådan som jeg ser det har Danmark en pokkers uheldig retning for tiden. Mange virksomheder flytter deres produktion til udlandet og når man så hører det her med at de udenlandse virksomheder, bliver man da nød til at tænke lidt tanker for fremtiden...

Jeg vil stadig forsøge at handle danske og vil stadig opfordre andre til at have det i baghovedet når de handler... Om end ikke andet så for en principsag.

v/h christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM

Havneren skrev:

Tages Mc Donalds som eksempel, så har denne blomstrende virksomhed på papiret IKKE haft noget overskud de 14 år den har været i Danmark og derfor IKKE batalt dansk skat. Overskudet er der i mod af snørklede omveje skrevet over på forretninger i andre lande, hvor skatten er lavere!!! Så SKÆLD UD TIL DEM...

V/h Christian Jensen

Ha Ha og? Hvad tror du danske virksomheder gør i udlandet hvor selskabsskatten er højere (f.eks. Tyskland)?

Alt hvad der er lovligt og tjener penge til aktionærene/virksomheden, kan vel ikke betegnes som andet end godt arbejde :wink:

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: Vejle
Nu mener jeg nu også at huske at en koncern som Mærsk heller ikke betaler skat. Simpelthen på grund af at de bidrager med så meget i det danske samfund (på godt og ondt).

Titel:
Dagooz skrev:
Nu mener jeg nu også at huske at en koncern som Mærsk heller ikke betaler skat. Simpelthen på grund af at de bidrager med så meget i det danske samfund (på godt og ondt).

De betaler skat!, men fik jo også et par oliefelter eller to...

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: Vejle
Men de får stadig nogle pænt store fradrag eller lignende. Men fair nok. De trækker sgu penge til alligevel.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time