Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 dec 2024, 11:59

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 27 dec 2004, 09:54 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 14 nov 2004, 19:03
Indlæg: 139
Geografisk sted: syd på djævle øen
ang.mf2 så kan jeg anbefale et anlæg fra turbomotor.dk(rene)det viker.og det er til at få for en god pris.så tjek hans side ud :wink:

_________________
alt under 1,bar er kun for lyden skyld


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 dec 2004, 11:23 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
Hvis du gerne vil have et lidt mere komplekst tilskudssystem (kan også køre stand alone) kunne Megasquirt måske være sagen. Mulighederne i det anlæg er MEGET større end i MF2, men det kan du læse lidt om på www.boost-it.dk. HenrikGM herinde fra er leveringsdygtig på det område. Typisk er et MF2 oven i købet dyrere end et megasquirt anlæg.

v/h christian

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 dec 2004, 19:14 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 apr 2004, 18:52
Indlæg: 192
Geografisk sted: Sjælland
Jeg kan lige tale med ham der vil sætte den på for mig om han har forstand på MS, men hvor meget koster sådan en fætter


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 dec 2004, 11:51 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
Hvis du køber et MS hjem over fra USA og samler det selv (Bare det at få det hjem kan være ret bøvlet). Så kan det laves for 1000-1300kr vel. Der til kommer der eventuelle følere du måtte have brug for, men det er normalt ikke den store udskrivning.

Mange vælger så at købe et der er samlet og klar til brug. Jeg ved at de anlæg Henrik laver er der nogle stærkere stumper på end det originale samt at han har bygget nogle ekstra features til. Jeg tror dog ikke det er noget du kan bruge til noget hvis du kan skal bruge det som tilskud. Jeg ved ikke lige hvad prisen ligger i for henriks print. Du skal næsten selv snakke med ham. Han hedder jo "HenrikGM" her inde og ellers kan du finde hans mail addresse på www.boost-it.dk

Hvis du nu er lidt af en elektronik haj kunne det måske være sjovest selv at tager det hjem fra staterne. Det er lidt sjovere selv at bygge det sammen...

v/h christian

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 dec 2004, 12:10 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
uha, jeg krummer tæer over at nogle kunne finde på at bruge MS som tilskud. :cry:

Men, hvis vi snakker om tilskud, og det er det man vil bruge det til, så monterer man en fast modstand på vandtemp., lufttemp., TPS sensoren, og O2sensoren.

Så henter man omdrejningssignal fra klemme1 på spolen, eller alternativt direkte fra hallgiveren.

Monterer de dyser man kunne tænke sig.

Finder en plus og minus.

Downloader den version af MS med kun sprøjt, alternativt MSnS, og lader tændingsdelen være i fred.

indtaster dysestørrelsen i MT, og brænder den.Bemærk ohm!

Fordeler omdr.bins og trykbins jævnt.
Sætter alle VE bins til 0.

Start og afsted.

Øg VEbin´en der hvor den mangler brændstof.

End of story....

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 dec 2004, 12:17 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
Ja... MEGET NEMT.

Jeg kan godt se hvad du mener med at kromme tær... Det er da agerligt kun at bruge det til tilskud når mulighederne i anlæget er til så meget mere. Men på den anden side kan man jo så senere bygge resten med ind i. Og det er da ABSOLUT et godt alternativ til et MF2 anlæg og endda billigere.

v/h christian

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 dec 2004, 12:37 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Havneren skrev:
Ja... MEGET NEMT.

Jeg kan godt se hvad du mener med at kromme tær... Det er da agerligt kun at bruge det til tilskud når mulighederne i anlæget er til så meget mere. Men på den anden side kan man jo så senere bygge resten med ind i. Og det er da ABSOLUT et godt alternativ til et MF2 anlæg og endda billigere.

v/h christian


Ja, hvis det går som det plejer når folk begynder at hekse i MS, så er lidt _ALDRIGT_ nok. Hvis det kører nogenlunde i dag, så skal det helst køre bedre imorgen, og med MS som tilskud kan man jo undgå en stejl indlæringskurve. Man vil kunne lege med det og blive fortrolig med det hele først, og når man synes man har mod på det, så kan man jo rykke dysestikkene af det originale sprøjt og se om man kan få det til at køre bedre. Det kan jo laves om igen på 3minutter hvis man ikke er blevet hardcore nok endnu.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 dec 2004, 12:53 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Du kan også købe MS hos turbomotor.dk
Evt også en bankekontol hos ham til at køre anlæget ind med.
MVH Finn.

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 dec 2004, 13:17 
Kan den overhovedet synes med turbo ?


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 28 dec 2004, 13:24 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
Ja... Henrik... Det var jo faktisk sådan jeg lavede mit dengang. Jeg havde jo et ældre opel anlæg på. Jeg lavede så et ledningsnet i fri luft og mig og mads fandt så en dag og lagde det løst i motorrummet. Vi var ude og køre, men jeg skulle lige have rette nogle ting. Vi satte så stikkene på det opel anlæget igen. Noget tid efter havde jeg rettet det og siden har jeg jo kørt med MS...

Nu ved jeg ikke lige med en BMW af den årgang, Den kører jo nok ikke med strømfordeler... Nok nårmere dobbeltspoler. Man skal have fadt i et rmp signal et sted (lige meget hvilket anlæg man har på). Hvis det kan findet i det originalt anlæg er det jo hurtigt oppe at kører (omdr. tæller måske).

v/h christian

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 60 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team