Strømproblemer er sjove, nemme og enkle...
.
1) Kontrollér ladeanlægget v.hj.a. ladelampen.....
2) Kontrollér batteriet med den elektroniske tester, á lá denne her:
http://www.midtronics.com/main.php?Cate ... ecordID=11 og gør, som den anbefaler...
.
Ganske vist er det ikke ret mange som har adgang til sådan en fætter (eller dens kusiner...
), men så må man klare sig med en syremåler, eller en hjemmelader og et voltmeter.
3) "Ryk" lidt i diverse "store" plus- og stelforbindelser for at kontrollere at der er GOD forbindelse.
4) Og kan fx starteren stadig ikke sige sige en dyt, handler det om fejlsøgning af klemme 51 fra starteren og bagud...
5) Afladning undersøges ved at skrue stelforbindelsen af batteriet, og derefter med mild hånd lade den berøre minuspolen gentagne gange.....
.
ENHVER antydning af gnist er tegn på strømforbrug.
De eneste "tralse" strømproblemer er periodiske problemer......
.
Havde for nylig et problem med en Caravelle ´99 som ville springe sikringen til elbagruden hele tiden, en gang imellem....
.
Men hver gang den kom indenfor i værkstedesvarmen fungerede alt perfekt, og fejlsøgning ville være tidskrævende og i værste fald resultatløs
.....
Det viste sig dog til sidst, at den ene strømledning til højre viskermotor var "gnavet" igennem pga. uheldig ledningsføring lige før viskermotoren.
Det næstværste er, når fabriksnye reservedele viser sig at være defekte...
Nævner i flæng: Tændrør (efter 1000 Km
), vandpumper, termokontakter, blæsermotorer, remhjul, dæk (defekt karkasse), generatorer, batterier, startere, udrykkerleje
, pakdåser osv. osv........