Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 dec 2024, 08:18

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Horsens
Tjaaa... Kør, så du ikke generer lov og orden og tilfældige forbipasserende, så skal du få lov at køre i fred.

Men hvis du skader andre med din hensynsløse kørsel, så skal straffen naturligvis falde!!!

Det er jo netop princippet i vores del af verden: Du har din frihed, indtil du SELV har bevist, at du ikke er "værdig" til selv at administrere den.

Venlig hilsen Lars.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Med "du" mener jeg naturligvis "alle", og ikke nogen bestemt.... :roll:

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
Transitfar skrev:
Det er jo netop princippet i vores del af verden: Du har din frihed, indtil du SELV har bevist, at du ikke er "værdig" til selv at administrere den.

Venlig hilsen Lars.

det er jeg så ikke helt enig i....
netop det modsatte hvis du spørger mig...
og derfor har man nu indført lånerkortet jo hvor pappet kun er på "prøve"..
og når man skal have "udmålt" sin forsikring så er man katagoriseret på forhånd og skal betale 4 gange så meget i "præmie" inden man har haft en ærlig chance for at lave en skade.....

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Nu lever vi jo ikke i USA, så alting er "lidt med måde"....
Fx er vores våbenlov jo temmelig restriktiv, og hastighedsgrænserne gælder jo også for alle, og ikke kun for dem som kører "råddent".

M.h.t. forsikring er det jo op til selskaberne, hvad de synes....

Men med dit kørekort har du lov til at køre fx en Viper, BMW760, Ferrari, Skyline or whatever, sålænge du bare kører pænt.
Altså kører pænt, mens der er andre tilstede...... :wink:
Jeg kørte da heller ikke altid lige pænt i Transitten, dengang jeg leverede morgenaviser.
Venlig hilsen Lars......

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: nordsjælland
tinasmartin skrev:
Transitfar skrev:

Venlig hilsen Lars.

det er jeg så ikke helt enig i....
netop det modsatte hvis du spørger mig...
og derfor har man nu indført lånerkortet jo hvor pappet kun er på "prøve"..
og når man skal have "udmålt" sin forsikring så er man katagoriseret på forhånd og skal betale 4 gange så meget i "præmie" inden man har haft en ærlig chance for at lave en skade.....

Pappet har altid kun været et lånekort, man tager det som ung og mister det når man er blevet så gammel at man ikke kan hører eller se længere :twisted:
At politikkerne så har indført klippekortet for unge mennesker/ nybegyndre, er kun en reaktion på at de fleste har tilgang til en motorstæk bil med høj topfart, selv på en lærlingeløn.
Og desværre er tendensen at man lægger hjernen derhjemme, når man skal ud at køre bil.
Dette gælder ikke kun hastighed, men også alm. hensyntagen.
Siden jeg tog kortet for 18 år siden er trafiktætheden blevet større, bilisterne tager mindre hensyn, Jeg skal på arbejde jeg skal hjem, og dette hurtigst muligt.
Desuden er der flere unge der kører for stærkt, med dødelig udgang tilfølge, eller er det pressen der blæser det op :?:
Det er svært at sige :roll:
Forsikrings selvskaberne er nogle grådige sataner, ingen tvivl om det.
Da jeg efter 5 år som billøs startede med 8500 i præmie ren ansvar, og jeg var 30 år på det tidspunkt. Jeg følte mig som potentiel forbryder, og dette i en gl 80 hk volvo 242 l.
Morten

http://www.volvo200klub.dk/index.html

Titel:
Moderator

Morten VJ skrev:
Et par hundrede er det ve blevet til. :lol:
Men det ændre stadig ikke min holdning til emnet.
Jeg har ikke fået en fart bøde i hele min karriere som bilist, selvom det er gået stærkt nogen gange :)
Jeg har totalskadet to biler i min karriere som belist, den ene gang hvar der en der havde glemt betydningen af det røde lys, den anden gang var jeg uopmærksom, og overså betydningen af selv samme farve. Dog uden personskade i begge tilfælde.

Morten

Husk blot at den lynchstemning der altid skal dukke op EFTER DET ER GÅET GALT(hykleri?) jo medfører at du stemmer FOR at du SELV vil blive kastet i spjældet HVIS du netop ikke var så svine heldig at der ikke var personskade. Mange ville ha kategoriseret det til sløseri af væste skuffe, aka du var en SPASSER hvis det var gået galt, og så havde dit liv haft udsigt via lodrette jernstænger.

Jeg synes der er en gennemgående dobbeltmoral at spore, nærmest generelt. Folk skal helst have mere end 0,5hk/kg, og er villig til at overskride samtlige regler om emission osv osv osv for at få det, og 12sekunder senere vil selvsamme folk have hævet straffen for at komme galt afsted i trafikken, så en uheldig/tankeløs(ofte det samme!!) handling der medfører personskade mødes altså med massiv hævntørst fra det danske samfund. Man vil altså have så mange hk som det overhovedet kan lade sig gøre, og hvis ANDRE kommer galt afsted skal de selvfølgelig helst hænges på torvet, gerne offentligt.

Morten(og andre); HVAD NU HVIS det var gået galt den dag du sad og snorksov bag rattet og tog den over for rødt, og en familie fik frarøvet det dyrebareste de havde, FORDI du sov et kort sekund. Var det rimeligt at du skulle 8 år i fængsel for den forseelse?(tænk dig nu om før du farer i blækhuset)

Tro endeligt ikke at der vil blive skelnet mellem at køre ræs, køre over for rødt med vilje, og "komme til" at køre over for rødt ved en fejl. De vil ALLE UDEN UNDTAGELSE ryge lukt i samme skuffe:SPASSERE.

Jeg har selv prøvet at køre over for fuldt rødt, og jeg kan ikke forklare hvordan det skete, det skete bare. Jeg har kørt bag en kammerat der har gjort præcist det samme, og har hørt om flere andre lign. tilfælde.

Med den aktuelle lynchstemning, så ville jeg, min kammerat,MortenVJ, og sikkert en temmeligt stor del at befolkningen(skribenterne herinde!) få deres liv ødelagt, alt afhængigt at om timing er "god" eller "dårlig".

Den gang jeg selv kom til at krydse et rødt kryds var det meget meget tæt på det var gået galt, men det gik gudsskelov godt. Jeg siger gudskelov alene pga de menneskelige omkostninger som evt ofre og, ikke at forglemme, den uheldige bilist skal håndtere.

Det at kræve kæmpe straffe til unge mennesker i yderst uheldige situationer er som at smadre bilen med en forhammer den dag et hjul punkterer.

Det er sgu mere konstruktivt hvis man går efter en holdningsændring, istedet for galgemetoder. Galgemetoden er der endnu ingen der har fået til at virke, trods mange lande prøvet alt hvad de kan på at straffe sig ud af alting. Resultatet er blot ENDNU større menneskelige tragedier, og en ENDNU større samfundsbelastning.Se på historien hvis nogen skulle betvivle dette!

Hvilket firma vil feks ansætte Morten efter han har siddet i spjældet i 8år, og har måttet antage en attitude ala rocker for blot at overleve derinde i den periode??

Ironi_ON
Jo, vi ska sgu endeligt have hævn, så lad os bøffe straframmen helt op i skyerne så kan de bare lære det.(skyd hunden for at pisse på gulvet, så skal du se, den lærer det sgu nok)
Samtidigt slipper vi jo for at tage stilling til en evt holdningsændring...meget bekvemt.
Ironi_OFF

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Både ja og nej
Hvis mine handlinger mens jeg sov havde forvoldt personskade, så punkt 1 jeg ville have det elendigt, og punkt 2 jeg ville tage straffen.
Om sove kreteriet eller hjernedødskreterieret skal sidestilles så Ja 100 % Da begge dele er lige så potentielt farligt. Og begge dele er uagtsomt mandrab, hvilket burde give maks straf, da man selv ved hvad man gør i det øjeblik man sætter sig i bilen.
Jeg kan godt se problemet i at hvis man har lagt hjernen og vil kører ræs i den indre by, fordi man føler sig provokeret, og ved et uheld :oops: kommer til at Myrde 3 mennesker. så skal man selvfølgelig ikke straffes hårdt, da man så ingen chancher har i det efterfølgende liv.
Holdnings ændring javist, men hvem, og hvordan ændre vi holdningen til fart på uhensigt mæssige steder :?:
Da jeg tog mit pap var det overstået på 8 køretimer, og uden glatførebaner, og div andre tvungne options.
Men da var Stogene også betydeligt pænere, ikke hærget som de er i dag.
Holdningsændringen er sket men det er den yngre generation der har mistet jordforbindelsen, og så kan vi diskutere undervisningssystem, manglende opdragelse, osv.
Men min konklusion er at de yngre mennesker ikke er blevet opdraget godt nok, de er sig selv nærmest, og fuck de andre.
De kan kun rammes hvis deres attitude får alvorlige konsekvenser. Desværre :cry:
Nu er min situation lidt anderledes ingen pap intet arbejde, så de ricici jeg tager er med jobbet, og andre meneskes liv som indsats.
Men for at stille de 8 år lid i persketiv hvem vil ansætte Morten der kom og fortalt at han havde fået 8 måneder, og det var forresten for at slå 4 mennnesker ihjel.
Grundet uagtsomtmandrab.
Nogen inde her :?:
Bilen er et potentielt dødeligt våben brug den med omtanke, og pris dig lykkelig hvis uheldet er ude at der ikke er personskader.
Men hvis du opfører dig som idiot, så vær beredt på straffen, og ja den skal være hård uden tvivl.
Da disse forseelser mod straffeloven er alt for mildt dømt.
Uanset om man sover eller er helt vågen med for høj fart.

INGEN IRONI

Morten

Titel:
Moderator

Jeg tror faktisk på de "skræmme" metoder der ellers er blevet voldsomt kritiseret(nemt at kritisere, svært selv at komme med noget konstruktivt?). Tage fat i folk allerede fra køretimen, allerede fra den dag de bevæger sig ud i trafikken på et motorkøretøj. Stille dem overfor de konsekvenser det faktisk får hvis man falder i søvn. Jeg ved at det nødvendige undervisningsmateriale til at banke fornuft ind i knolden på tankeløse hvalpe der er blevet opdraget "pædagoiskt korrekt" og som følge deraf skider på alt og alle ligger hos bla politiet.

En regulær skræmme kampagne har helt sikkert effekt, men det skal ikke være med en flok hvalpe med en 19numre for stor sweatshirt, og bukser med alt for meget stof om bagdelen I FLOK, men enkeltvist. Det hårde går nemligt gerne af dem, når de er på egen hånd.

Interessant citat fra en kendt person;
"Det har aldrigt været så mange tilbud,så mange pædagoger og korrekte opdragelsesmetoder som dem vi har nu, og alligevel sætter ungdomskriminalitet hvert år nye rekorder"

Ja man kan ligefrem komme til at tænke på om lidt mere håndfast opdragelse nu ikke alligevel har flere fordele end ulemper.

Tænker da mit når 4styks 11-13årige tøser suser rundt på gaden her for nu 16minutter siden, iført nedringet top,bar mave, og så stramme bukser at signalet ikke er "sød datter" men nærmere "betalingsdusk".
Tænker også mit når 3 knægte i samme alder kommer tæskende med ~70km/t på en JOG igennem gågaden, uden lys,uden hjelm på blanke dæk, og forældrene er åbenlyst ligeglade.

Trods jeg ikke er så farligt gammel endda, så er der altså løbet noget vand i bækken siden dengang.

Men det er sgu nok mere pædagoiskt korrekt.... :wink:

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Henrik jeg tror vi er basis enige om grundprincipperne, at detaljerne kan skille os er en anden sag, og ikke tastaturets slid værdigt.
En rød røv efter overskidelse af grænser har ikke skadet mig nævneværdigt :shock:
Bortset fra en fobi med en løftet hånd :lol:

En ting er helt sikkert der må gøres noget ved de typer der lægger hjernen inden de sætter sig ind i en bil, og det er det vi i bund og grund har hvores folkevalgte politikere til.
Hvis vi ikke kan lide deres love og synspunkter, så kan vi jo stemme på en anden person vi bedre kan acceptere.

Men indtil da god torsdag.

MVH

Morten

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Østfyn/Nyborg
Morten VJ skrev:
de er sig selv nærmest, og fuck de andre

IGEN JANTELOV!!!! :evil:

Fri bane, fuld hane!!!