Morten VJ skrev:
Et par hundrede er det ve blevet til.
Men det ændre stadig ikke min holdning til emnet.
Jeg har ikke fået en fart bøde i hele min karriere som bilist, selvom det er gået stærkt nogen gange
Jeg har totalskadet to biler i min karriere som belist, den ene gang hvar der en der havde glemt betydningen af det røde lys, den anden gang var jeg uopmærksom, og overså betydningen af selv samme farve. Dog uden personskade i begge tilfælde.
Morten
Husk blot at den lynchstemning der altid skal dukke op EFTER DET ER GÅET GALT(hykleri?) jo medfører at du stemmer FOR at du SELV vil blive kastet i spjældet HVIS du netop ikke var så svine heldig at der ikke var personskade. Mange ville ha kategoriseret det til sløseri af væste skuffe, aka du var en SPASSER hvis det var gået galt, og så havde dit liv haft udsigt via lodrette jernstænger.
Jeg synes der er en gennemgående dobbeltmoral at spore, nærmest generelt. Folk skal helst have mere end 0,5hk/kg, og er villig til at overskride samtlige regler om emission osv osv osv for at få det, og 12sekunder senere vil selvsamme folk have hævet straffen for at komme galt afsted i trafikken, så en uheldig/tankeløs(ofte det samme!!) handling der medfører personskade mødes altså med massiv hævntørst fra det danske samfund. Man vil altså have så mange hk som det overhovedet kan lade sig gøre, og hvis ANDRE kommer galt afsted skal de selvfølgelig helst hænges på torvet, gerne offentligt.
Morten(og andre); HVAD NU HVIS det var gået galt den dag du sad og snorksov bag rattet og tog den over for rødt, og en familie fik frarøvet det dyrebareste de havde, FORDI du sov et kort sekund. Var det rimeligt at du skulle 8 år i fængsel for den forseelse?(tænk dig nu om før du farer i blækhuset)
Tro endeligt ikke at der vil blive skelnet mellem at køre ræs, køre over for rødt med vilje, og "komme til" at køre over for rødt ved en fejl. De vil ALLE UDEN UNDTAGELSE ryge lukt i samme skuffe:SPASSERE.
Jeg har selv prøvet at køre over for fuldt rødt, og jeg kan ikke forklare hvordan det skete, det skete bare. Jeg har kørt bag en kammerat der har gjort præcist det samme, og har hørt om flere andre lign. tilfælde.
Med den aktuelle lynchstemning, så ville jeg, min kammerat,MortenVJ, og sikkert en temmeligt stor del at befolkningen(skribenterne herinde!) få deres liv ødelagt, alt afhængigt at om timing er "god" eller "dårlig".
Den gang jeg selv kom til at krydse et rødt kryds var det meget meget tæt på det var gået galt, men det gik gudsskelov godt. Jeg siger gudskelov alene pga de menneskelige omkostninger som evt ofre og, ikke at forglemme, den uheldige bilist skal håndtere.
Det at kræve kæmpe straffe til unge mennesker i yderst uheldige situationer er som at smadre bilen med en forhammer den dag et hjul punkterer.
Det er sgu mere konstruktivt hvis man går efter en holdningsændring, istedet for galgemetoder. Galgemetoden er der endnu ingen der har fået til at virke, trods mange lande prøvet alt hvad de kan på at straffe sig ud af alting. Resultatet er blot ENDNU større menneskelige tragedier, og en ENDNU større samfundsbelastning.Se på historien hvis nogen skulle betvivle dette!
Hvilket firma vil feks ansætte Morten efter han har siddet i spjældet i 8år, og har måttet antage en attitude ala rocker for blot at overleve derinde i den periode??
Ironi_ON
Jo, vi ska sgu endeligt have hævn, så lad os bøffe straframmen helt op i skyerne så kan de bare lære det.(skyd hunden for at pisse på gulvet, så skal du se, den lærer det sgu nok)
Samtidigt slipper vi jo for at tage stilling til en evt holdningsændring...meget bekvemt.
Ironi_OFF
_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!