varme
Redaktør: Moderatorer
- Transitfar
- Mester Medlem
- Indlæg: 1901
- Tilmeldt: 06 okt 2003, 22:06
- Geografisk sted: Horsens
- Kontakt:
Hvis du ellers synes at du har varme nok i bilen, så er det bare temperaturføleren, som skal udskiftes.
Det er et almindeligt og kendt "problem", og er nemt klaret, hvis man er lidt fingersnild., og ellers har værktøjet i orden......
Det er et almindeligt og kendt "problem", og er nemt klaret, hvis man er lidt fingersnild., og ellers har værktøjet i orden......
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.
Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
-
mh
- Mester Medlem
- Indlæg: 2597
- Tilmeldt: 13 jul 2003, 10:25
- Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
[quote="Transitfar"]så er det bare temperaturføleren, som skal udskiftes.
quote]
bare husk på når du køber en ny at de fås med forskellige modstande så du kan godt risikere at få en forkert så den viser bilen kogger (fuld udslag på uret)selv om den er helt iorden ude i motorummet......
quote]
bare husk på når du køber en ny at de fås med forskellige modstande så du kan godt risikere at få en forkert så den viser bilen kogger (fuld udslag på uret)selv om den er helt iorden ude i motorummet......
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...
Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...
www.RavenZ.dk
Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...
www.RavenZ.dk
- Transitfar
- Mester Medlem
- Indlæg: 1901
- Tilmeldt: 06 okt 2003, 22:06
- Geografisk sted: Horsens
- Kontakt:
@ Tinasmartin: Jeg går ud fra at escorten er med zetec-motor, og så er der kun éen føler at vælge imellem...
.
Men det er rigtigt nok, at til cvh-maskinerne, og for den sags skyld også til Sierra´erne, var der 5-6 forskellige at vælge imellem.
De gange, vi var i tvivl gjorde vi bare den gamle ren, og valgte en ny med samme farvekode, så passede uret.
Men det er rigtigt nok, at til cvh-maskinerne, og for den sags skyld også til Sierra´erne, var der 5-6 forskellige at vælge imellem.
De gange, vi var i tvivl gjorde vi bare den gamle ren, og valgte en ny med samme farvekode, så passede uret.
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.
Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
- Transitfar
- Mester Medlem
- Indlæg: 1901
- Tilmeldt: 06 okt 2003, 22:06
- Geografisk sted: Horsens
- Kontakt:
-
mre
- Transitfar
- Mester Medlem
- Indlæg: 1901
- Tilmeldt: 06 okt 2003, 22:06
- Geografisk sted: Horsens
- Kontakt:
Nu er der jo altid et eller andet, som tikker i en motor.
Er det en CVH (8 ventiler) eller en zetec-motor (16 ventiler), som du har i escort´en???
En "jævn" tikken, hvor man hørbart lige akkurat kan adskille de enkelte "tik", stammer typisk fra indsprøjtningsventilerne, og er helt normalt.
En hurtigere "tikken", som næsten flyder sammen, og ikke "kan adskilles" på samme måde som "indsprøjtningsventil-tikken", stammer fra ind- og udstødningsventilerne.
Derfor er der netop stor forskel på lydbilledet fra en CVH og fra en Zetec, pga. forskelligt ventil-antal.
Har du evt. mulighed for at lytte til en motor magen til din egen, og så lave en sammenligning????
Sluttelig er der den mis(!)lyd, som kun kommer éen gang pr. 2 motoromdrejning. Vi gamle (hej Christian
) kender den fx fra en udkørt Sierra, hvor en af ventilfølgerne var slidt i stykker. Denne smukke sound er en klassiker, lidt som et gammelt Beatles-hit....
.
Men jeg har dog også oplevet CVH-motorer, hvor knastakslen havde slidt hul
i den hydrauliske ventilløfter.
Og begge spiller denne melodi: klak-klak-klak-klak-klak-.........
Er det en CVH (8 ventiler) eller en zetec-motor (16 ventiler), som du har i escort´en???
En "jævn" tikken, hvor man hørbart lige akkurat kan adskille de enkelte "tik", stammer typisk fra indsprøjtningsventilerne, og er helt normalt.
En hurtigere "tikken", som næsten flyder sammen, og ikke "kan adskilles" på samme måde som "indsprøjtningsventil-tikken", stammer fra ind- og udstødningsventilerne.
Derfor er der netop stor forskel på lydbilledet fra en CVH og fra en Zetec, pga. forskelligt ventil-antal.
Har du evt. mulighed for at lytte til en motor magen til din egen, og så lave en sammenligning????
Sluttelig er der den mis(!)lyd, som kun kommer éen gang pr. 2 motoromdrejning. Vi gamle (hej Christian
Men jeg har dog også oplevet CVH-motorer, hvor knastakslen havde slidt hul
Og begge spiller denne melodi: klak-klak-klak-klak-klak-.........
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.
Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..