Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 nov 2024, 02:36

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: 7361 Ejstrupholm
jeg har et problem med min traktortrækker, som ingen har kunnet hjælpe med at løse, så jeg prøver her. når den har stået en nat, så laver den ingen olietryk, for at få den til at lave olietryk igen skal man afmontere slange til smøring af turboen og blæse i den, så der kommer olie tilbage i pumpen igen? og så gir den massere af olie og tryk?. sugerøret er tæt.. hvad er problemet? kan det være min oliepumpe som taber olien og ikke kan suge det op igen? eller ?

Alle forslag modtages gerne

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Medlem

steffenpoulsen skrev:
jeg har et problem med min traktortrækker, som ingen har kunnet hjælpe med at løse, så jeg prøver her. når den har stået en nat, så laver den ingen olietryk, for at få den til at lave olietryk igen skal man afmontere slange til smøring af turboen og blæse i den, så der kommer olie tilbage i pumpen igen? og så gir den massere af olie og tryk?. sugerøret er tæt.. hvad er problemet? kan det være min oliepumpe som taber olien og ikke kan suge det op igen? eller ?

Alle forslag modtages gerne

kunne mit problem evt løses med en ny oliepumpe?

Titel:
Mester Medlem

Det kan sagtens være olie pumpen men den skal da være noget slidt for normal skal den ikke løfte olien man cm op. Det kan jo også være den får luft et sted.

Titel:
Medlem

Lars PH skrev:
Det kan sagtens være olie pumpen men den skal da være noget slidt for normal skal den ikke løfte olien man cm op. Det kan jo også være den får luft et sted.

Har haft oliepumpen skildt ad, og målt den ud . Den fejler intet. Problemet er kommet lige pludselig fra dag til dag ..

Titel:
Mester Medlem

det kom fra dag til dag hva havde du lavet på motoren den dagen inden det sket. Hva type motor er det. Kan du få den til at suge olie selv vis du fjerner fx smøre tryk slangen til turboen. Hva har andre folk kommet med ider og hva har du selv forsøgt.

Titel:
Medlem

Lars PH skrev:
det kom fra dag til dag hva havde du lavet på motoren den dagen inden det sket. Hva type motor er det. Kan du få den til at suge olie selv vis du fjerner fx smøre tryk slangen til turboen. Hva har andre folk kommet med ider og hva har du selv forsøgt.

Har haft topstykket af, hvilket ikke burde gøre noget?. den er en 6 cyl ford cargo motor. hvis jeg fjerner smøre slange til turboen, kommer der stadig væk ingen ting, der skal blæses "Baglæns"
jamen jeg har målt tolerancerne ud i pumpen, tjekket sugerøret, trykprøvet sugerøret. har prøvet at sætte en spand med motorolie op under sien så det ca passer med højden af olie som når der er bundkar på, når jeg prøver det er der ingen problemer og den kommer med olietryk med det samme jeg tørner motoren. ? så snart jeg sætter bundkar på igen, så virker det ikke :damn: .
det skal lige siges at der render olie ud ved den forreste hovedleje? ved ikke om det er meningen eller?

Titel:
Mester Medlem

Det er ikke sådan du har sat en anden olie pind i så den har svært ved at nå olien. Eller der på en eller anden måde kan kan komme vaccum i bundkaret. Og suge den tom for olie i pumpen

Titel:
Medlem

Lars PH skrev:
Det er ikke sådan du har sat en anden olie pind i så den har svært ved at nå olien. Eller der på en eller anden måde kan kan komme vaccum i bundkaret. Og suge den tom for olie i pumpen

det er den samme oliepind, vil lige følge op på det med vacum i bundkaret. det kunne godt lyde som sådan noget der er galt..

Titel:
Junior Medlem

Det er ikke sien der sidder for tæt på bundkar (eks. bundkaret har fået et tryk) så den ikke kan suge olie, eller har svært ved det?

Titel:
Medlem

MSS535 skrev:
Det er ikke sien der sidder for tæt på bundkar (eks. bundkaret har fået et tryk) så den ikke kan suge olie, eller har svært ved det?

hmm, det kan jo kan ske, bare mærkeligt det er kommet lige pludselig, følger lige op på det..

Bundkaret fejler intet, det er et massivt alubundkar der vejer knap 15 - 20 kg.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time