Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 12 apr 2025, 22:05

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 40 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 13 apr 2009, 21:48 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1664
Jeg har vidst fået adgang til en tig-svejser, og da jeg skal ha' sat nogen dysebøsninger i en indsugningsmanifold ser jeg det som en mulighed for at få det smeltet sammen.

Jeg har ABSOLUT ikke prøvet det før, så jeg aner ikke rigtig hvordan og hvorledes jeg skal angribe det.

Hvis det er for meget at kaste sig ud i, så smider jeg håndklædet i ringen med det samme, og så sender dem i byen for at blive mudret i.

Er der nogen der har sådan nogen gode fif's til en fuldstændig nybegynder som mig?

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 apr 2009, 05:31 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 26 feb 2004, 20:07
Indlæg: 568
jeg har prøvet som helt nybegynder at svejse bøsninger i en manifold og gave op. alu er lidt noget bøvl men det skal være rent meget rent hva jeg har fundet ud af


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 apr 2009, 14:41 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005, 09:08
Indlæg: 2525
Geografisk sted: Sweden
Tag ned til en alu smed og spørg hvad du skal give for lidt affalds alu. Så har du da noget at øve på...

_________________
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 apr 2009, 15:35 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1664
Jeg har fået en stang ø35mm på ~20cm til at lave dysebøsningerne af, men hvis larsph som nybegynder (Og jeg har set hans svejsninger med co2 apparat, dem kommer jeg ikke i nærheden af!) ikke kan, så dropper jeg det vidst med det samme

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 apr 2009, 17:06 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005, 09:08
Indlæg: 2525
Geografisk sted: Sweden
Det er ellers ikke svært at svejse i alu med en Co2'er. Kræver lidt tilvæning, men det gør en fremmed Co2'er jo også.
Har kun tigget 1 rør sammen for sjovt, og det blev grimt. Så ved ikke hvor slemt det er at lære at svejse i et nyt matriale med en tig svejser...

_________________
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 apr 2009, 17:17 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1664
klyfax skrev:
Det er ellers ikke svært at svejse i alu med en Co2'er. Kræver lidt tilvæning, men det gør en fremmed Co2'er jo også.
Har kun tigget 1 rør sammen for sjovt, og det blev grimt. Så ved ikke hvor slemt det er at lære at svejse i et nyt matriale med en tig svejser...


Jeg tænker nu på jern. Lars' svejsninger blir forholdsvis fine at se på, mine ligner oftest mudder kastet på med en høtyv.

Har tænkt på at købe alu-tråd, meeen, og så skal du samtidig også ud og have gas og det der.

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 apr 2009, 17:41 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49
Indlæg: 1248
jeg ville droppe det , tig og alu er ikke lige noget man bare lige gør :(
ps jeg er selv klejn smed


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 apr 2009, 18:39 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1664
m power skrev:
jeg ville droppe det , tig og alu er ikke lige noget man bare lige gør :(
ps jeg er selv klejn smed


Hermed gjort

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 apr 2009, 23:07 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 okt 2006, 18:42
Indlæg: 1354
Geografisk sted: Fredericia C
Lad være med at få selve pinden til at side fast på selve volframen og så tryk på håndtaget for at få det af :D DAMN Det giver et rap over fingerne :D

Gjorde jeg ikke få så langtid siden hvor jeg skulle prøve og tigsvejse for første gang :D

_________________
SV1000 for fun!
OFFROAD junkie ! (WANT AN XT600 Yamaha)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 apr 2009, 23:25 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1664
Hahaha :D Tak, det var sgu brugbart råd :P

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 40 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team