Turbo trænger til renovering?
Redaktør: Moderatorer
-
larslaursen
- Junior Medlem
- Indlæg: 54
- Tilmeldt: 18 nov 2007, 19:12
Turbo trænger til renovering?
Er ved at lave en renovering af motoren i min Bravo HGT. Det er en motor fra en Coupe 20v turbo. Skulle efter sigende have gået ca. 80.000km.
Jeg er i tvivl om jeg skal sende turboen ind for at få skiftet pakninger (prisen skulle være ca. 2k). Hvis i ser på billedet, kan i se at der er rimelig meget olie i udstødningshuset. Dog er der ingen olie at finde ved kompressorsiden, heller ikke i noget af rørføringen. Der er heller ikke nævneværdigt slør i turboen.
Billede kan ses her: http://img140.imageshack.us/img140/9025/dscn5516ut2.jpg
Kan olien komme fra motoren, eller er det en pakning i turboen som skal skiftes? Motoren har et totalt smadret plejlleje på cyl 5 og skal muligvis også bores og have nye stempler.
Så har jeg postet et billede af udstødningsporten fra cyl 1, men ved ikke om i rigtigt kan se det. Det er ligesom om at der er meget mere sod i cyl 1, og tændrøret er også helt sodet til. Hvad kan være årsag til dette, og hvad kan jeg gøre for at få alle 5 cyl til at være nogenlunde ens?
Billedet er her og cyl 1 er den til højre.
http://img140.imageshack.us/img140/1765/dscn5519ti5.jpg
Jeg er i tvivl om jeg skal sende turboen ind for at få skiftet pakninger (prisen skulle være ca. 2k). Hvis i ser på billedet, kan i se at der er rimelig meget olie i udstødningshuset. Dog er der ingen olie at finde ved kompressorsiden, heller ikke i noget af rørføringen. Der er heller ikke nævneværdigt slør i turboen.
Billede kan ses her: http://img140.imageshack.us/img140/9025/dscn5516ut2.jpg
Kan olien komme fra motoren, eller er det en pakning i turboen som skal skiftes? Motoren har et totalt smadret plejlleje på cyl 5 og skal muligvis også bores og have nye stempler.
Så har jeg postet et billede af udstødningsporten fra cyl 1, men ved ikke om i rigtigt kan se det. Det er ligesom om at der er meget mere sod i cyl 1, og tændrøret er også helt sodet til. Hvad kan være årsag til dette, og hvad kan jeg gøre for at få alle 5 cyl til at være nogenlunde ens?
Billedet er her og cyl 1 er den til højre.
http://img140.imageshack.us/img140/1765/dscn5519ti5.jpg
Bravo HGT 20vt 6 speed
331 HK 405 NM
Brembo, Forge, Walbro, Bosch, Garrett etc.
331 HK 405 NM
Brembo, Forge, Walbro, Bosch, Garrett etc.
- grydesvamp
- Mester Medlem
- Indlæg: 2537
- Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
- Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
-
larslaursen
- Junior Medlem
- Indlæg: 54
- Tilmeldt: 18 nov 2007, 19:12
- grydesvamp
- Mester Medlem
- Indlæg: 2537
- Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
- Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
-
larslaursen
- Junior Medlem
- Indlæg: 54
- Tilmeldt: 18 nov 2007, 19:12
Har ikke lige mulighed for at låne en turbo som passer i flancerne - kender ikke andre med samme motor.
Men jeg må starte med at renovere selve motoren og hvis der så stadig er olie i udstødningshuset, så må det jo være turboen.
Skulle man bare ikke mene at hvis det var olie der kom inde fra motoren, ville det blive brændt af inden det nåede ned i turboen? For der ligger rimelig meget...
Men jeg må starte med at renovere selve motoren og hvis der så stadig er olie i udstødningshuset, så må det jo være turboen.
Skulle man bare ikke mene at hvis det var olie der kom inde fra motoren, ville det blive brændt af inden det nåede ned i turboen? For der ligger rimelig meget...
Bravo HGT 20vt 6 speed
331 HK 405 NM
Brembo, Forge, Walbro, Bosch, Garrett etc.
331 HK 405 NM
Brembo, Forge, Walbro, Bosch, Garrett etc.
- ladathomas
- Senior Medlem
- Indlæg: 289
- Tilmeldt: 07 nov 2004, 10:32
- Geografisk sted: køge
- Kontakt:
- ladathomas
- Senior Medlem
- Indlæg: 289
- Tilmeldt: 07 nov 2004, 10:32
- Geografisk sted: køge
- Kontakt: