Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 nov 2024, 06:35

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 11 okt 2007, 20:03 
Offline

Tilmeldt: 10 okt 2007, 21:42
Indlæg: 9
Ang. Ford Mondeo 1,8 16v Zetec med 115 hk fra 95.

Kan man udskifte motoren til en 2,0 16v Zetec med 136 hk uden de store problemer?
Passer den lige ned i motorrummet og på gearkassen?


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 okt 2007, 20:15 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Indlæg: 2507
Geografisk sted: i midten af midtjylland
ja det skull den . der er trodsalt ikke den store forskel på en 1,6 og 1,8 og 2,0 og 2,5 nåå ja og 1,8 diesel mondeo. de bruger samme karosseri alle sammen. men hvor meget der skal bruges ved jeg ikke lige. men det burde ikke være ret meget

_________________
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 okt 2007, 20:31 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2004, 16:23
Indlæg: 542
Geografisk sted: Midtfyn
møffe skrev:
ja det skull den . der er trodsalt ikke den store forskel på en 1,6 og 1,8 og 2,0 og 2,5 nåå ja og 1,8 diesel mondeo. de bruger samme karosseri alle sammen. men hvor meget der skal bruges ved jeg ikke lige. men det burde ikke være ret meget


Ja kan heller ikke se det store problem i det, og specielt ikke når vi bare snakker en anden zetec motor. Svinghjul er også det samme, og gearkasse er også den samme. Så vel noget med motorstyring og ledningsnet der kan være problemmet... Men skulle ikke undre mig ledningsnettet er det samme, kan lige tage en tjekker på arb i morgen evt....

_________________
/Jack
Nissan 200sx S14a


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 okt 2007, 20:40 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Indlæg: 2507
Geografisk sted: i midten af midtjylland
mener at en 1,8 køre IB5 og en 2,0 har en MTX75 box. ang ecu. mener at escort drengene bruger til tider en 2,0 ecu i deres når de montere 2,0knaster +gasspæld og LMM

_________________
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 okt 2007, 20:56 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2004, 16:23
Indlæg: 542
Geografisk sted: Midtfyn
møffe skrev:
mener at en 1,8 køre IB5 og en 2,0 har en MTX75 box. ang ecu. mener at escort drengene bruger til tider en 2,0 ecu i deres når de montere 2,0knaster +gasspæld og LMM

Mig der tåger? Mente bare ikke de gamle mondeo'er havde kørt med ib5'eren.....

_________________
/Jack
Nissan 200sx S14a


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 okt 2007, 07:24 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jul 2003, 09:25
Indlæg: 2597
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
Der sidder KUN MTX75 Gearkasser i mondeo... Møffe du skuffer mig det ved du godt...

Det er ikke noget problem at lægge en 2L i en mondeo som i forvejen kører zetec forskellen er kun at pløkkerne er større... (så længe det er samme motor altså DOHC,ZETEC osv.)... men som nævnt er motorstyringen en anden (en selvfølge) og så findes der 2 typer ledningsnet en med firkantet stik og en med ovale stik (overgangen fra motor til motorrumsledningsnet)

_________________
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 okt 2007, 23:34 
Offline

Tilmeldt: 10 okt 2007, 21:42
Indlæg: 9
Tak for svarene...... :D ...- hvor sidder motorkoden på sådan en motor? Og hvordan ser koden ud på en 1,8 motor og en 2,0 motor? :roll:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 okt 2007, 10:48 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jul 2003, 09:25
Indlæg: 2597
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
klistermærke på tandrems dækslet...

med:
L1F =1600cc
L1J =1600cc

RKA =1800cc
RKB =1800cc

NGA =2000cc

og hvis klistermærket mangler så står det også med tal på blokken (bare lidt svære at komme til) 1,6 - 1,8 - 2,0...

_________________
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 okt 2007, 12:01 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jun 2007, 13:17
Indlæg: 2340
Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Og....

Darth1=4000cc

_________________
corvus terrae terror...


Billede


_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 okt 2007, 12:50 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jul 2003, 09:25
Indlæg: 2597
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
Ravnen skrev:
Og....

Darth1=4000cc


Du mener

prut-1 = 4000ml
og miniprut -2 (du ved den med pampers tændingen) = 2000ml

_________________
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 55 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team