Søger: stor MAF føler/hus

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
dalle
Senior Medlem
Indlæg: 379
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00

Søger: stor MAF føler/hus

#1 Indlæg af dalle »

hej .. ville lave noget bedre vejrtrækning, maf følerne sidder i luftfilter kassen på en focus rs.. så skal have fundet en ny holder? slange til turbo r i forvejen 3" så ville være fint med en føler/hus der r 3" igennem også .. eller r det ikk afgørende at det snævre ind der hvor luften passere føleren??
håber på nogen der har lidt ider :D

Mvh

Jesper
dalle
Senior Medlem
Indlæg: 379
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00

#2 Indlæg af dalle »

nogen med ider ... :?
mh
Mester Medlem
Indlæg: 2597
Tilmeldt: 13 jul 2003, 10:25
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk

#3 Indlæg af mh »

mener at mondeo V6 modellen er rimeligt stor...
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk
dalle
Senior Medlem
Indlæg: 379
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00

#4 Indlæg af dalle »

ja den "nye" 2001- kører med samme føler .. men "huset" sidder sammen med luftfilter kassen og det r ikk til at skærer af og spænde slange på pga det sidder skævt på selve kassen :| har selv haft samme ide :D
mh
Mester Medlem
Indlæg: 2597
Tilmeldt: 13 jul 2003, 10:25
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk

#5 Indlæg af mh »

det var også mk II jeg tænkte på :tooth:
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#6 Indlæg af Morten VJ »

Har du overvejet de komplikationer en større maf sensor giver.
Benzin-tænding 2 viktige parametre der er styret af denne sensor.

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Mads B (dk)
Mester Medlem
Indlæg: 1402
Tilmeldt: 02 okt 2003, 10:19
Geografisk sted: Fredericia
Kontakt:

#7 Indlæg af Mads B (dk) »

nissan 300zx twin turbo er 3"
opel 2.5-3.0 v6 er 3"
nissan maxima q45 er 90mm

men som Morten siger, så er det ikke bare lige til.
Billede
dalle
Senior Medlem
Indlæg: 379
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00

#8 Indlæg af dalle »

nej har ikk overvejet det ville ændre på tænding benzin :shock:
Brugeravatar
johan o r
Senior Medlem
Indlæg: 474
Tilmeldt: 02 nov 2005, 22:24
Geografisk sted: Vejle

#9 Indlæg af johan o r »

Oliver
Har en stor en :lol: fra en impreza sti fra 99 og han bruger den vist kun som forlænger rør, fordi der ikke er kommet rustfri på endnu..
Underviser på AarhusTech (AutoTeknolog)
Arbejder for AquilaRacingCars
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#10 Indlæg af Morten VJ »

dalle skrev:nej har ikk overvejet det ville ændre på tænding benzin :shock:


Det vil det med garenti.
Signalet en lmm sender ligger imellem 0,5 og 4,5 volt ca. uanset størrelse.
Så vi antager at den originale Har et maks flow på 100kg luft pr minut.
dette giver så en spænding på 4,5 volt.
Styreboksen ved nu at ved 6000 rpm, og 4,5volt fra lmm så skal tændingen stå 15 grader og dyserne skal åbne i 6 ms.

Erstatningen flower 150 kg luft pr minut ved 4,5 volt
Men ved 6000 omdrejninger giver den kun 3,5 volt i spænding.
Styreboksen mener nu at motoren ikke er så højt belastet,
Og sætter måske tændingen til 20 grader, og dysetiden til 5 ms.
(kun et eksempel)

Resultatet bilver en død motor :cry:

En større llm skal købes med en costum chip, og event større dyser.
Men det er en samlet pakke.

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Besvar