Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 dec 2024, 03:21

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 06 maj 2006, 00:38 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 931
Geografisk sted: Vestsjælland
Jeg har problemer med min aircon i min nyindkøbte vr6, den startet men der bliver ikke køligt, hvad kan være galt? :-/


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 maj 2006, 01:12 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 jul 2003, 19:07
Indlæg: 1275
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Er der kølemiddel på?
Daniel.

_________________
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 maj 2006, 09:24 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 931
Geografisk sted: Vestsjælland
Hvor kan man se om der er det, og hvad koster det af få fyldt på?(jeg er 100% noob til det med aircon)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 maj 2006, 09:37 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 196
Geografisk sted: Frederikssund
Det kan de måle på et værksted. Det koster ca. 500-600 kr for et eftersyn, kølemiddel til ca. 40 kr for 100 g kommer så oveni.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 maj 2006, 10:42 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 23 aug 2005, 19:25
Indlæg: 484
Geografisk sted: sydjylland
Mener der sidder et skueglas nede ved pumpen.. så start den op og kig om der er væske på.

bil og ac skal startes ellers er kølemidlet i gas form


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 maj 2006, 12:33 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 196
Geografisk sted: Frederikssund
uno skrev:
Mener der sidder et skueglas nede ved pumpen.. så start den op og kig om der er væske på.

bil og ac skal startes ellers er kølemidlet i gas form


Er det skueglas ikke kun anvendeligt, hvis bilen kører med R12 kølemiddel? Det mener jeg at have læst et eller andet sted, har man R-134 som de fik i løbet af 1992, er der vist nok stadig skueglas, men det kan ikke benyttes til nogen vurdering.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 maj 2006, 18:49 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005, 09:08
Indlæg: 2525
Geografisk sted: Sweden
Lind et AC rør meget forsigtig og høre om der er tryk på, men pas på for der må ikke slippe ret meget ud. Så stop bilen, og løsne røret forsigtigt indtil du kan høre der er tryk på og skynd dig så med at stramme det igen... Det virker på traktorene når man står ude i marken...

_________________
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 maj 2006, 00:57 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 23 aug 2005, 19:25
Indlæg: 484
Geografisk sted: sydjylland
nibdk skrev:
uno skrev:
Mener der sidder et skueglas nede ved pumpen.. så start den op og kig om der er væske på.

bil og ac skal startes ellers er kølemidlet i gas form


Er det skueglas ikke kun anvendeligt, hvis bilen kører med R12 kølemiddel? Det mener jeg at have læst et eller andet sted, har man R-134 som de fik i løbet af 1992, er der vist nok stadig skueglas, men det kan ikke benyttes til nogen vurdering.


kan være du har ret det er 4 år siden jeg har rurt ved det på skolen men mener der var noget om at der var farvestof i alle gængse kølemidler.. som sagt ingen garenti det er 3 år siden jeg forlod autobrancen.

kan jo også være pumpen det er galt med -hvis ikke skueglasset kan bruges ville jeg køre på værksted -gassen er ret usund så det med at løsne rør ville jeg gøre udendørs..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 maj 2006, 01:37 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005, 09:08
Indlæg: 2525
Geografisk sted: Sweden
Vi er ikke så pivet i vores branche...

_________________
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 maj 2006, 23:38 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jul 2003, 09:25
Indlæg: 2597
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
i stedet for at stå og løsne rør så tag og tryk kort og meget hurtigt på ventilen der sidder på systemet med en lille skruetrækker hvis du kan høre det siver så burde der være tryk ellers er der nok hul på kondensoren... (husk hansker på)

men først sæt den til MIN. i temperatur og når du slå A/C til så lyt om den kobler til i kompressoren og hvis den slår fra igen kort efter så mangler der 9 ud af 10 gange kølemiddel... (TIT hul på kondensoren "frontkøleren")

_________________
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 30 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team