Tilkøring efter renovering?
Redaktør: Moderatorer
-
Brisse
- Mester Medlem
- Indlæg: 504
- Tilmeldt: 15 jul 2003, 12:34
- Geografisk sted: Stevns
- Kontakt:
Tilkøring efter renovering?
Jeg har renoveret min motor med nye stempelringe og lejer over det hele. Samtidig er der blevet lavet nye ventilsæder og monteret nye ventiler.
Hvordan køre jeg bedst motoren til? og ikke mindst hvor langt - vil jo gerne snart ha' den på rullefelt og få den justeret inden sæsonen starter.
/Brian
Hvordan køre jeg bedst motoren til? og ikke mindst hvor langt - vil jo gerne snart ha' den på rullefelt og få den justeret inden sæsonen starter.
/Brian
- JBO
- Mester Medlem
- Indlæg: 668
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Lolland, Danmarks "Californien"
- Kontakt:
- DorkVonWaterfall
- Mester Medlem
- Indlæg: 571
- Tilmeldt: 17 maj 2004, 23:19
- Geografisk sted: Ikast, verdens navle
- JBO
- Mester Medlem
- Indlæg: 668
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Lolland, Danmarks "Californien"
- Kontakt:
-
Brisse
- Mester Medlem
- Indlæg: 504
- Tilmeldt: 15 jul 2003, 12:34
- Geografisk sted: Stevns
- Kontakt:
- duckstar
- Mester Medlem
- Indlæg: 784
- Tilmeldt: 27 nov 2003, 21:55
- Geografisk sted: Brønshøj/Husum
Jeg kørte, fra renovering til jeg begyndte at give dyret ladetryk og omdrejninger i det høje område, omkring 1.000 kilometer.
De 1.000 kilometer kan du dog ikke bruge til ret meget.
Jeg satte grænsen ved 1.000 kilometer fordi jeg ligesom dig søgte svar på hvad der er bedst, men ligemeget hvem jeg spurgte var svaret noget enten forskelligt, eller også ved man det ikke.
Efter de 1.000 kilometer skiftede jeg olie og oliefilter.
De 1.000 kilometer kan du dog ikke bruge til ret meget.
Jeg satte grænsen ved 1.000 kilometer fordi jeg ligesom dig søgte svar på hvad der er bedst, men ligemeget hvem jeg spurgte var svaret noget enten forskelligt, eller også ved man det ikke.
Efter de 1.000 kilometer skiftede jeg olie og oliefilter.
Vh. Anders
-
kadettcqp
- Medlem
- Indlæg: 199
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Sydsjælland
- Kontakt:
Ja som det er blevet nævnt så findes der mange måder at gøre det på. Her er som jeg gjorde som jeg blev rådet til af Westspeed.
Start motoren op og lad den gå i ca 10 min i tomgang, dog ikke for lavt i tomgang, sørg for at den har nok olietryk osv.
Derefter er det ud og igang med at køre lige så stille de første par kilometer og så gælder det ellers om at køre den lidt op og ned i omdrejninger så den kan få lov til at arbejde over hele registeret. Og når den har kørt sådan ca 1 times tid så er det hjem og skifte olie og oliefilter og så er motoren ellers klar.
Start motoren op og lad den gå i ca 10 min i tomgang, dog ikke for lavt i tomgang, sørg for at den har nok olietryk osv.
Derefter er det ud og igang med at køre lige så stille de første par kilometer og så gælder det ellers om at køre den lidt op og ned i omdrejninger så den kan få lov til at arbejde over hele registeret. Og når den har kørt sådan ca 1 times tid så er det hjem og skifte olie og oliefilter og så er motoren ellers klar.
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=4824
2007: 1/8mile @ 8,320 sek 60fod 1,78sek.
2007: 1/8mile @ 8,320 sek 60fod 1,78sek.
-
kaktus
- Nyt Medlem
- Indlæg: 30
- Tilmeldt: 02 mar 2006, 08:33
- Geografisk sted: Svendborg
- Kontakt:
Indkøring af renoveret/ny motor
Her er en af de mere kontroversielle foreslag..
Det giver dog meget godt mening det han siger, hvis man tager sig tid til at læse det igennem...
http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm
RUN IT HARD
Det giver dog meget godt mening det han siger, hvis man tager sig tid til at læse det igennem...
http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm
RUN IT HARD
Trackday nørd !
www.trackdayklub.dk
MR2 AW11 Turbo
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=17917
www.trackdayklub.dk
MR2 AW11 Turbo
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=17917
-
Brisse
- Mester Medlem
- Indlæg: 504
- Tilmeldt: 15 jul 2003, 12:34
- Geografisk sted: Stevns
- Kontakt:
- luske
- Mester Medlem
- Indlæg: 1099
- Tilmeldt: 30 apr 2005, 19:31
hehe kaktus den side har jeg også været forbi , men den med run it hard ! , jo til en hvis grænse men det kommer an på om man vil have power eller reliability , og vil man have et kompromis bør man jo nok
1. starte maskinen op , lade den køre driftsvarm (uden mislyde og olietrykfald)
2. afkøling
derefter efterspændes toppen
og så er det ud og køre , men ikke for lave omdrejninger i for højt gear , men heller ikke for høje omdr. men sårn alm. morfarkørsel de første 1000km uden at lade den sejtrække for meget , og efter 1000km så et olie+filter skift og så er du rimelig klar til rullefeltetet hvis din AFR er bare lidt på plads
1. starte maskinen op , lade den køre driftsvarm (uden mislyde og olietrykfald)
2. afkøling
derefter efterspændes toppen
og så er det ud og køre , men ikke for lave omdrejninger i for højt gear , men heller ikke for høje omdr. men sårn alm. morfarkørsel de første 1000km uden at lade den sejtrække for meget , og efter 1000km så et olie+filter skift og så er du rimelig klar til rullefeltetet hvis din AFR er bare lidt på plads
