Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 nov 2024, 10:51

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 21 feb 2006, 23:02 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 23 maj 2004, 22:25
Indlæg: 37
Geografisk sted: Østjylland
Hej.

Jeg har en Volvo 360 GLT fra 1987.
I sommers skiftede jeg motor og i samme omgang også kobling (SACHS) og det lille leje i enden af krumtappen.
Siden da har det været svært at skifte gear når motoren bliver varm.
Det er som om at kardanakslen bliver trukket med rundt selvom koblingen er trykket ind. Jeg er 100% sikker på at koblingen slipper svinghjulet.
Jeg kan godt få den i gear hvis bilen triller fremad, men næsten ikke når den holder stille. Det er stort set umuligt at sætte bilen i bakgear når motoren er varm.
Hvad kan forårsage dette problem?
Info:
- B230 motor
- M47R gearkasse (ligger bagi)

På forhånd tak for hjælpen.

Mvh.
Peter

_________________
Volvo 360 GLT med B230 motor, K-knast og Megasquirt, http://www.volvo300.dk


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 feb 2006, 23:13 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 jul 2003, 14:26
Indlæg: 310
Geografisk sted: Skævinge,nordsjælland
Jeg har haft det problem med en peugeot 106, den fik noget andet gearolie - og kørte perfekt bagefter

_________________
Mvh Kenneth

Alt under 800Nm burde være 2 takt


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 feb 2006, 10:50 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 23 maj 2004, 22:25
Indlæg: 37
Geografisk sted: Østjylland
zky skrev:
Jeg har haft det problem med en peugeot 106, den fik noget andet gearolie - og kørte perfekt bagefter


Hej Kenneth.

Jeg har prøvet at skifte gearolien, men lige lidt har det hjulpet!

Mvh.
Peter

_________________
Volvo 360 GLT med B230 motor, K-knast og Megasquirt, http://www.volvo300.dk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 feb 2006, 12:33 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 jul 2003, 14:26
Indlæg: 310
Geografisk sted: Skævinge,nordsjælland
Har du kommet noget fedt på strålerne da du skiftede kobling ?

_________________
Mvh Kenneth

Alt under 800Nm burde være 2 takt


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 feb 2006, 15:12 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 23 maj 2004, 22:25
Indlæg: 37
Geografisk sted: Østjylland
zky skrev:
Har du kommet noget fedt på strålerne da du skiftede kobling ?


Jeg brugte det fedt der fulgte med koblingssættet, men jeg ved ikke om det var nok!
Har du erfaringer med om der skal meget på strålerne eller bare en lille smule?

Hvis jeg kører og kobler ud, så kobler den fint ud, men hvis jeg holder stille er det som om den ikke gør det!

Mvh.
Peter

_________________
Volvo 360 GLT med B230 motor, K-knast og Megasquirt, http://www.volvo300.dk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 feb 2006, 16:07 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 mar 2005, 22:33
Indlæg: 1425
Geografisk sted: Fårup i den umiddelbare nærhed af Hobro
Slidte synchromesher ???


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 feb 2006, 16:47 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 23 maj 2004, 22:25
Indlæg: 37
Geografisk sted: Østjylland
Wanker skrev:
Slidte synchromesher ???


Jeg mener at kunne udelukke denne, da det kom kort tid efter jeg satte den anden motor i! Før dette var der ikke noget galt.

Jeg er nok kommet frem til at det enten skyldes koblingen eller det lille akselleje i enden af krumtappen (som forøvrigt også blev skiftet da jeg skiftede koblingen).

Men hvad og hvordan!
Jeg bliver nok ikke klogere før jeg tager motoren ud.

Mvh.
Peter

_________________
Volvo 360 GLT med B230 motor, K-knast og Megasquirt, http://www.volvo300.dk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 feb 2006, 16:55 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 jul 2003, 14:26
Indlæg: 310
Geografisk sted: Skævinge,nordsjælland
Det lyder som at navet ikke slipper svinghjulet helt, det kan være fordi den ikke har fået fedt nok, men normalt skal der ikke ret meget på, men du kommer nok til at skille det ad igen :(

_________________
Mvh Kenneth

Alt under 800Nm burde være 2 takt


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 feb 2006, 21:42 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 23 maj 2004, 22:25
Indlæg: 37
Geografisk sted: Østjylland
zky skrev:
Det lyder som at navet ikke slipper svinghjulet helt, det kan være fordi den ikke har fået fedt nok, men normalt skal der ikke ret meget på, men du kommer nok til at skille det ad igen :(


Ja, der er nok ikke nogen vej udenom :-(

Tak for alle de gode og hurtige svar :-)

Mvh.
Peter

_________________
Volvo 360 GLT med B230 motor, K-knast og Megasquirt, http://www.volvo300.dk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 feb 2006, 01:31 
Er kablet justeret rigtigt op?


Top
  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 91 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team