Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 dec 2024, 08:02

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 27 jul 2005, 15:43 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 jul 2003, 21:02
Indlæg: 115
Geografisk sted: Sydsjælland, Næstved
Hej jeg var ude for at min 106 1.5 diesel (TUD5) ligesom ikke gik på alle 4 da jeg kom ud og startede den. jeg prøvede så at gasse lidt op og kunne se at den røg sort. kørte så 2 - 500 meter hvorefter den begyndte at trække rent igen.

er det en dysse der hænger lidt ? er det noget jeg kan / skal gøre noget ved ?

_________________
MVH Morten

Min Rekord: http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=20206


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 jul 2005, 23:35 
hej
Hvis den har været kold og du starter den kan det være et gløde rør. hvis det er det skal den gå rent efter 20 sek eller sådan noget.
hvis det er noget som lige pludselig kommer hvis du køre kan det være brændstof filter eller fødepumpe.
Mvh Lars


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 28 jul 2005, 00:31 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 jul 2003, 21:02
Indlæg: 115
Geografisk sted: Sydsjælland, Næstved
det er kraftigst når den er kold, men den kører nu fint jævnt ved 80-90 på fartpiloten. jeg har ved surf på nettet læst nogen skrive at man, om end meget sjældent kan komme ud for dårlig diesel. jeg har for 10000 siden skiftet luftfilter & brændstoffilter. det virker lidt som om den skal have lidt mere pedal end normalt. jeg har her i aften prøvet at hælde lidt insprøjtningsrens i tanken, så må jeg se om det hjælper når jeg får tømt / fyldt tanken med frisk diesel igen.

_________________
MVH Morten

Min Rekord: http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=20206


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 jul 2005, 00:58 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 jul 2003, 21:02
Indlæg: 115
Geografisk sted: Sydsjælland, Næstved
det skal forresten nævnes, at når jeg kører med det samme mens den går dårligt, så pludselig trækker den rent (som at trykke på en knap nærmest)

_________________
MVH Morten

Min Rekord: http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=20206


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 jul 2005, 11:58 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 jul 2003, 14:26
Indlæg: 310
Geografisk sted: Skævinge,nordsjælland
Hvornår har den sidst fået stillet ventiler ? , det er et problem på dem at udstødningsventilerne kommer til at stå for stramt, og så begynder de at halte og senere får de svært ved at starte

_________________
Mvh Kenneth

Alt under 800Nm burde være 2 takt


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 jul 2005, 21:35 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 jul 2003, 21:02
Indlæg: 115
Geografisk sted: Sydsjælland, Næstved
jeg aner ikke hvornår de er stillet..... måske jeg skulle tjekke det imorgen......

jeg prøvede at småløsne eet dysserør af gangen lige da den var startet og haltede... den døde øjeblikkeligt. det samme på alle fire rør.

øhhmmm kan man overhovedet teste noget på den måde ala "et tændkabel af gangen" :? jeg er jo helt ny hvad angår diesel :oops:

_________________
MVH Morten

Min Rekord: http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=20206


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 jul 2005, 18:18 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 okt 2003, 21:06
Indlæg: 1901
Geografisk sted: Horsens
Morten B skrev:
øhhmmm kan man overhovedet teste noget på den måde ala "et tændkabel af gangen" :? jeg er jo helt ny hvad angår diesel :oops:
Ja, det er faktisk lige nøjagtigt sådan man gør, altså på en "gammeldags" diesel, og ikke når vi snakker common-rail.

Men den bør ikke "dø" med det samme, i hvert fald ikke ved at "løsne dem alle 4" (altså en af gangen.. !!)

Prøv evt. at gi den lidt på tomgangsskruen, sådan at motoren stadig kører, selv om du løsner et enkelt rør.
Så bør du kunne finde ud af, om det er en enkelt cylinder der driller.

Men hvis det virker "diffust" uanset hvilket rør du løsner, så lyder det mere som om at den suger luft ind i systemet.

Sikker på, at brændstoffilteret sider helt korrekt :wink: ??
Det er også set, at der er gnavet hul i en brændstofledning, og så suger den en lille smule falsk luft ind den vej.

Hvordan er bilen at starte??? Springer den igang, eller skal du tørne en del på starteren, inden der sker noget??

_________________
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 jul 2005, 19:10 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 jul 2003, 21:02
Indlæg: 115
Geografisk sted: Sydsjælland, Næstved
jeg har idag rodet lidt mere med den, og testet brændstofrørene med trykluft. de holder trykket.

den starter straks, men går lavt/ujævnt.

nu har jeg så testet gløderør og udluftet den, så tager vi en lang tur imorgen og ser om det er hjulpet med udluftning.

ellers må jeg prøve at holde lidt gas på den mens jeg løsner dysserør (min fartpilot kan holde gas på i servicemode)

tak for jeres gode forslag

_________________
MVH Morten

Min Rekord: http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=20206


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 jul 2005, 23:55 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 jul 2003, 21:02
Indlæg: 115
Geografisk sted: Sydsjælland, Næstved
hmm..... den trækker stadig ikke optimalt... tror jeg skifter brændstoffilter imorgen igen, selv om det kun har kørt 10000

_________________
MVH Morten

Min Rekord: http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=20206


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 jul 2005, 13:33 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 jul 2003, 21:02
Indlæg: 115
Geografisk sted: Sydsjælland, Næstved
er det normalt at man kan se lidt småbobler/skum eller noget i returslangen på pumpen når den går tomgang ? hvis jeg gasser den op til måske halv gas kommer der måske hvert 10. sekund en lille blære i tilløbsslangen.

nu går den dog normalt i tomgang men jeg fornemmer at den virker lidt sløvere end normalt. men igen, det er fruens bil som jeg normalt ikke kører, så i forhold til min opel, så ER den jo lidt sløv :wink:

_________________
MVH Morten

Min Rekord: http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=20206


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 57 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team