Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 dec 2024, 01:28

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 19 mar 2006, 12:36 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
bemmer skrev:
Havneren skrev:
Lige for at kommentere det... Jeg har haft lejlighed til at rode lidt med det og jeg var ikke til freds med de resultater sådan noget laver (i mine hænder). Jeg har også set resultatet af det fra en mere proff bruger... Det kasserede jeg også. Men nu er jeg måske også lidt kræsen.

V/h Chr.

P.S. Det gør det ikke nemmere eller bedre hvis man også har skiftet styr.


Mon ikke bare det var en 45 graders fejl? :-)
Mange gange har det lidt med tålmodighed at gøre, har set det flere gange, folk skal være færdige, før de får begyndt.

Bemmer


Ja... Man må SATME ikke presse for hårdt! Man må faktisk stort set ikke presse... SPECIELT ikke hvis der er kommet nye styr i.

Men jo... Det er bestemt en mulighed. Jeg har ikke den helt store rutine i at fræse sæder så det kan snildt være det er mig der har båret mig forkert ad. Eller også er jeg for kræsen og kasserede et resultat der reelt var ok taget værktøjet i betrægtning.

Nu har jeg jo set værkløjet brugt i langt mere proff hænder end mine og jeg var stadig ikke imponeret og fik det lavet om (Den nye motor jeg lige har lavet). Da det kom tilbage anden gang og var lavet på en "rigtig" maskine - UH... NICE!!! Det så rigtig godt ud. Tjekkede det af og sleb måske 30 sek på hver ventil/sæde og den var 100% i vinkel. Det skulle efter sigende ikke være nødvendigt at slibe når det har været i masknien der, men jeg gjorde det så alligevel - Lige så meget for at tjekke af.

V/h Chr

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 mar 2006, 20:00 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 29 nov 2005, 19:52
Indlæg: 140
HenrikGM skrev:
bemmer skrev:
[Serdi er det ultimative set i mine øjne. Hvem der sælger det nu omdage, ved jeg ikke.
De laver en lille fiks ting, et low budget item: Micro 2000. http://www.serdi.com/cust/machine.aspx?mcid=13

Mira lavede en lignende, om de stadig, gør ved jeg ikke.

Når vi snakker realistiske priser, er alt jo relativt.

Mit forslag til et godt setup, Find en brugt Mira overhal den, samt ændre den således at den kan bruge Serdi's skæreværktøj, da de koster en brøkdel af, hvad Mira's gør, samt de har mange flere forskelige at vælge i mellem.

Da jeg kun tuner på min egen bil, betaler jeg for at få det gjort. Jeg kan få lavet mange sæder for, hvad udstyret koster.

Bemmer


Har du brugt både Serdi og Mira´s systemer?

Udfra billederne på Mira´s grej, så ser det umiddelbart lidt "dingel" ud, hvor Serdi´s ser noget mere massivt ud.

Du skriver at Serdi´s skæreværktøj koster en brøkdel; Kan det købes ved en DK forhandler?

Ja, gu kan man lave mange topstykker til sig selv for prisen på værktøjet, men den var rar at have...


Jeg har aldrig brugt en Serdi, men Mira’en har jeg brugt og det er et fantastisk stykke værktøj. Jeg har set Serdi’en og den er, som du selv siger, mere robust, men også mere tidskrævende at sætte op samt at bruge, der er Mira’en lidt smartere.
Hvad tingene koster nu omdage ved jeg ikke, det er mere end ti år siden, jeg sidst har lavet et ventilsæde i min bil motor selv.
Den gang var der en Serdi forhandler i Brønderslev, men han er ikke der mere. Prøv at spørge Westspeed, han bruger Serdi, han må være i stand til at fortælle, hvor man køber Serdi nu omdage.
Jeg fik prisen på en Serdi 2000 for fire år siden i forbindelse med et projekt dengang og den var 26000 DKK, så det er nok i det prisleje det ligger og det kan man få lavet mange sæder for.

Endnu en gang: Find en brugt Mira, overhal den samt konverter den til at kunne bruge Serdi’s platter, så vil man have ikke bare et fantastisk værktøj men også til en fornuftig pris.

Bemmer


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 mar 2006, 17:46 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 jul 2003, 14:26
Indlæg: 482
Geografisk sted: Nordvestjylland
@ HenrikGM

Jeg har smidt dig en PB med oplysninger, til en der måske kan hjælpe
dig :)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 mar 2006, 20:00 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 20 dec 2003, 16:26
Indlæg: 163
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Havneren skrev:


Tjekkede det af og sleb måske 30 sek på hver ventil/sæde og den var 100% i vinkel. Det skulle efter sigende ikke være nødvendigt at slibe når det har været i masknien der, men jeg gjorde det så alligevel - Lige så meget for at tjekke af.

V/h Chr


Med hensyn til om det er nødvendigt at lappe ventilerne efter ventilfræsning, er min mening helt klar!!!!.
Der skal lappes!.

Den slebne overflade på ventilen skal lukke tæt imod ventilsædet som bearbejdes med et skærende værktøj.
Hvis vinklen på ventilen og sædet ikke er 100% parallel, kan det gå gruelig galt.

Man kan selvfølgelig være heldig at tilpasningen er perfekt.

Men efter en dårlig erfaring kan jeg kun sige. Stol aldrig på en topstykke rep. som påstår at det ikke er nødvendigt at lappe ventilerne.
Konsekvenserne kan være brændte, tilkoksede ventiler, ødelagte ventilhætter osv.

Så tjek det altid selv.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 63 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team