Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 dec 2024, 06:17

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 17 apr 2005, 19:44 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 14 nov 2004, 19:03
Indlæg: 139
Geografisk sted: syd på djævle øen
er der nogle som har kendskab til den model ? er det den sammen motor som i en 460 uden mølle eller er det en "rigtig"volvo. er der nogle ting som man skal se godt efter"børne sydome" hvad med lade tryk,her tænker jeg std. hvor stort? hvis der er nogle som evt.har nogle link/data :wink: til den model evt.tuning så er jeg lutter øre,for jeg kan ikke rigtig finde nogle.håber der er nogle da jeg har en på hånden,så nu skal ford rs skydes af :twisted:

_________________
alt under 1,bar er kun for lyden skyld


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 apr 2005, 21:22 
det er ikke en rigtig volvo.... det er en renault! mvh. søren


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 17 apr 2005, 22:53 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Indlæg: 2507
Geografisk sted: i midten af midtjylland
du vil føle dig snydt når du har en.. min far har en, og den har en tendens til at gå i udu. men ta en tur i den. og som sagt det er en tulipan volvo

_________________
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 apr 2005, 09:16 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Der er et par ting galt med den bil...

Den trækker for det første i den gale ende.
Den har en renaultmotor.
Den er godt nok en volvo, men imo kun på skiltet. Den er hollandsk produceret.

Når du snakker om ladetryk, så forvent endeligt ikke samme modstandsdygtighed overfor misbrug som en "rigtig" volvo.

Det sagt, så er bilen ganske udmærket, og klart bedre end en renault19, men nogen egentlig volvo det bliver det aldrigt.

Hvis du vil have volvo og det skal være kultbil, så køb en 240Turbo. De kan blive ganske kvikke for meget små penge, og alt kan renoveres med en svensknøgle,en skruetrækker og en passende hammer. ;-)

Men de er gamle, så køb ikke for billigt, og tjek for rust. De nyeste er trods alt over 21år gamle....

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 apr 2005, 17:36 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 14 nov 2004, 19:03
Indlæg: 139
Geografisk sted: syd på djævle øen
jeg takker
og ja det er ik nogle rigtig volvo det er jeg klar over(har en kami som har en uden mølle) og jo henrik det ville værer rigtig med en 240 t men jeg syntes bare de er så STORE. ang misbrug så skal den kører med et tryk mellem 1-2 bar den næste bil jeg skal ha :wink: (kører nu med 1,1 i escorten) og økonomi så er der ca 40k og gører godt med når det hele er solgt,og styling det skal der ikke bruges pænge på så det går lige i motor/undervogn.men i siger alså det er en skod bil :lol: så nu må jeg se hvad det bliver til :wink:

_________________
alt under 1,bar er kun for lyden skyld


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 jun 2005, 23:33 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 maj 2005, 14:59
Indlæg: 422
Geografisk sted: Syddjurs
En anden lille ting om volvo 400 serien.. Gearkasserne er heller ikke ret holdbare..

_________________
- Trykladning er en sygdom. Der findes intet lægemiddel udover mere ladetryk!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 jun 2005, 01:18 
Jeg ahr en B18FT motor i min Renault 5, pt har jeg et elektrisk problem hvor der er manglene gnist men om det er en sygdom på den motor vil jeg ikk tro.

Bortset fra det så har den kørt kanon, jeg har en større intercooler og anden turbo, kører 0,6bar og er blevet målt til 178hk, om feltet har været positiv den dag skal jeg ikke kunne sige, men det er så hvad min måling siger.

At motoren er en Renault motor er for mit vedkommende nu ik en ulempe, har faktisk aldrig ritig haft de store problemer med mine renault motorer, den største ulempe ved denne motor må blive at den har tendens til altid og være en kende utæt for olie.

Jeg ved en englænder har fået hans skruet op på 270hk på den motor, at den så lå i en Renault 5 tror jeg ik gør det mindre sjovt.

Men selve bilen, tjaa de er ik det store værd de 400 serie der, de ruster vidst en del, gearkassen har problemer over 200kh er der nogle som påstår men så skal du se om du kan finde en gearkasse fra en Megane Coupe 2.0 16V da den er en anelse stærkere og ellers så sammensæt noget, der fås temmelig mange stumper ti de gearkasser problemet er bare om du har råd til og begynde og lege med det.

Uden og være helt sikker mener jeg at et renoveringssæt til den gearkasse ligger omkring de her 3500kr med lejer og syncromesher.


Top
  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 42 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team