Krumtapudluftning??

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
s@g
Mester Medlem
Indlæg: 621
Tilmeldt: 21 nov 2003, 23:30
Geografisk sted: Østfyn/Nyborg

#11 Indlæg af s@g »

Tak for det. Så kan jeg godt tørre øjnene. :)
Lille problem, lille hammer. Stort problem, stor hammer!

Fri bane, fuld hane!!!
s@g
Mester Medlem
Indlæg: 621
Tilmeldt: 21 nov 2003, 23:30
Geografisk sted: Østfyn/Nyborg

#12 Indlæg af s@g »

OK, hva gik lige galt. Lavede krumtapudluftningen som den bør være, her i eftermiddags. Blændede af i bundkaret og førte slangen fra PCV-ventilen op i indsugningsmanifold. Nu ryger den blåt og alle tændrørene har "en flot sort og olieagtig glans" :cry: Kan trykket i krumtaphus/bundkar ha holdt topstykket og/eller stempelringe tæt :?:
Lille problem, lille hammer. Stort problem, stor hammer!

Fri bane, fuld hane!!!
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#13 Indlæg af Morten VJ »

s@g skrev:OK, hva gik lige galt. Lavede krumtapudluftningen som den bør være, her i eftermiddags. Blændede af i bundkaret og førte slangen fra PCV-ventilen op i indsugningsmanifold. Nu ryger den blåt og alle tændrørene har "en flot sort og olieagtig glans" :cry: Kan trykket i krumtaphus/bundkar ha holdt topstykket og/eller stempelringe tæt :?:

Aldrig i livet kan trykket i krumtapshuset medvirke til at gøre stempelringene mere effektive.
Problemet ligge et helt andet sted, og jeg vil tro det er i Haynes.
Da de har en tendens til at vise alle systemer der er monteret i hele verden, uden at skrive om hvilken verdensdel systemet stammer fra.
De danske motorer havde en tendens til at få det mest simple system, læs billigste grundet hvores høje afgifter.
Så Transitfars løsning med slangen lige efter luftfiltereet ser meget fornuftig ud i mine øjne.
Jeg tror at din nuværende opsætning mangler en komponent eller to for at virke efter hensigten, og du simpelt hen hiver en stor mængde olie direkte ind i indsugnings manifolden.

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
s@g
Mester Medlem
Indlæg: 621
Tilmeldt: 21 nov 2003, 23:30
Geografisk sted: Østfyn/Nyborg

#14 Indlæg af s@g »

Det var PCV-ventilen det var galt med. Den er skiftet og nu er der ingen blå røg. Hva angår Haynes er PCV vist som det er på bilen i alle tre bøger jeg har om Sierra, både de to på engelsk og den på dansk.
Lille problem, lille hammer. Stort problem, stor hammer!

Fri bane, fuld hane!!!
s@g
Mester Medlem
Indlæg: 621
Tilmeldt: 21 nov 2003, 23:30
Geografisk sted: Østfyn/Nyborg

#15 Indlæg af s@g »

Kan det virklig ha givet motoren en roligere tomgang, at jeg har lavet krumtapudluftningen rigtig??
Lille problem, lille hammer. Stort problem, stor hammer!

Fri bane, fuld hane!!!
Brugeravatar
Ole..
Senior Medlem
Indlæg: 482
Tilmeldt: 06 jul 2003, 15:26
Geografisk sted: Nordvestjylland

#16 Indlæg af Ole.. »

s@g skrev:Kan det virklig ha givet motoren en roligere tomgang, at jeg har lavet krumtapudluftningen rigtig??


Ja :wink:
Besvar