Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 30 nov 2024, 22:39

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vestsjælland
Du kan altid trylle lidt med motor numrene og lave et leraftryk af 25 mærket på blokken og fylde det med plastisk metal og holde det ind mod 3.0 blokken :-D :-D :-D

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Er der overhovedet nogen der i nyere tid er blevet fanget med for stor motor med bøde/afgift til følge?

Jeg kender ikke nogen men det ville jo være surt hvis det skete

mvh Allan.H.

Det jeg mener er, at alle her på forumet er i fuldstændig paranoia over 20% reglen?
På mange gamle biler aner ikke engang synshallen hvad der er op og ned, og mange af motorerne ligner jo hinanden fysisk med mindre man virkelig kigger godt efter og VED hvad man skal kigge på.

Jeg tror de fleste skrækhistorier kommer fra den gang Golf GTI var "hip" og alle og enhver skulle peppe deres 1.3CL op med en GTI motor....?

Jeg kender flere med biler der har "ulovlig" motor og hvis man ikke spiller for smart i Glostrup politikreds fredag/lørdag aften og af-brianiserer bilen inden syn er det nullo problemo. Væk med de smarte fælge+anlæg+terninger, i med barnestolen og så afsted.

Hvis bilen er fuldstændig overgejlet er det jo klart at synsmanden fatter mistanke, men ligner bilen en familiebil så går det nok.....

Medlem

Jeg er enig med Bindegal og tippet med barnestolen
er genialt !!!
Claus A

Jeg kan godt følge jer og de fleste betjente ved ikke et klap om biler men hvis man skal være med til lidt gaderæs så bliver bilen nødt til at være lovlig der stiller de jo med motorsagkyndige. Min gamle ascona er blevet endevendt flere gange men den er jo "lovlig" :-|
mvh Allan.H.

Jeg har lige købt (endnu) en Opel Manta A 1,6s fra 1971 som skal renoveres. Den tidligere ejer var i 1993 blevet stoppet af politiet, og de havde kaldt bilen op til syn hvor de konstanterede at der var lagt en 1,9e motor i. Den var så ombygget til karburator. 1,6'eren havde 80 HK og 1,9'eren 105. Det var mere end 20%. Manden blev idømt en bøde på 2100 kr for unddragelse af afgift, plus han skulle betale afgiften, 8400 kr! For 25 HK ekstra... Det skal lige siges at den var gejlet kraftigt med en stor glasfiberbule i hjelmen og kæmpe hækspoiler, men alligevel.. Det var satme dyrt.
M.v.H. Lasse Kristensen

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time