Hej Lars!
Svært valg, jeg stod selv og skulle foretage det samme for et par måneder siden, dengang kunne jeg godt se at skulle jeg have en TDI med et fornuftigt km tal og i rimelig stand ville jeg blive lettet for et sted mellem 85 og 100 tusser for selv en årg. '94 hvorimod jeg kunne få en alm TD eller enGTD for mellem 55 til 75000.
Jeg ville egentlig helst have TDI'eren da den jo har 15hk mere fra fabrikken og samtidig er rimelig nem at tune plus at den går længere på literen.
Jeg indså at skulle jeg have en TDI så var løsningen nok gule plader da jeg kører fra Fakse til Slagelse hver dag, det giver ca 35000km om året med det løse, og bilen jo gerne skulle være betalt inden den var slidt op.
Jeg fandt en årg '94 i det jyske som en purk havde hentet til sig selv i tyskland og først derefter konstaterede at afgiften ville være 56000 på hvide plader da den kun havde kørt 132000km, jeg indreg. den på gule og "slap" med 30000 i afgift og dermed endte den på ca 68000 kr med ombygningskit.
Bilen kører som en drøm, og det er faktisk kun når den står i tomgang jeg tænker over at det er en diesel, ud af lige landevej spinder den som en mis.
Da det ikke er rosenrødt det hele skal du lige være opmærksom på at TDI'eren er spækket med diverse følere og det er altså lidt skrøbeligt det der elektronik, har skiftet 2 indtil videre til en værdi af 1200 penge men sådan er det jo.
Med hensyn til tuning er det ret nemt på TDI'eren da den jo kan boxtunes,
www.din-bil.com tilbyder 30hk effekt og 50nm for kun 1995,- på 90 hk TDI'eren, det kan vist ikke være nemmere eller billigere.
svan
MANGLER STADIG EVNEN TIL AT BESVARE SIMPLE SPØRGSMÅL MED KORTE PRÆCISE SÆTNINGER