Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 dec 2024, 07:18

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 14 feb 2005, 15:45 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Indlæg: 2537
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
well som sagt sider lortet fast det drejer sig om udstødningshuset og mellemdelen (glem kompressorhuset det er pillet af) men problemet ligger i at retur hullet ikke vender ned af så skal ha drejet det. har løsnet alle 4 bolte (enda pillet 2 ud) men den er bare umulig at skille ad så hvis der er nogle der har nogle gode ideer så sig frem.. skal måske lige sige det er en garret turbo..

Mhv Rasmus.

_________________
Fri bane fuld hane! :-)


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 feb 2005, 17:07 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jul 2003, 09:25
Indlæg: 2597
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
der skulle gerne sidde 6-8 bolte som skal løsnes før den kan drejes som spænder turbinehuset (udstødningshuset) og bagpladen sammen (holder udstødningshuset på plads)

_________________
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 feb 2005, 18:31 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Indlæg: 2537
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
det er de bolte jeg med vold,magt og en klatsvejsning har fået af men selve huset sider fast på smøre delen er det lavet konisk?

_________________
Fri bane fuld hane! :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 feb 2005, 19:30 
HAMMER! MVH. søren


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 14 feb 2005, 19:32 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jul 2003, 09:25
Indlæg: 2597
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
ja giv den et ORDENLIGT DASK med en bolshe hammer (gummi hammer) er det ikke nok så er det den store metal hammer der må i sving.... (hvis boltene er væk så SKAL den kunne skiles fra hinanden på dette tidspunkt...)

_________________
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 feb 2005, 22:27 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Indlæg: 2537
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
well den fik noget varme (rødglødene) og godt med olie så der ikke skulle ske noget ubehaeligt. og så fik den virkelig tæsk mange tæsk.. men gevindene kunne heldigves rettes op igen og planes med en fil. turboen er nu monteret på ladaen trods besvær når man ingen låseringstang har..!

_________________
Fri bane fuld hane! :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 feb 2005, 10:56 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 jul 2003, 14:45
Indlæg: 152
Hey har du ikke lidt billeder af din lada er lidt interesseret i at se hvad det er for noget du er ved at lave, jeg troede jo at jeg var den eneste der havde lada med tryg :D

_________________
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=32193


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 feb 2005, 18:37 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Indlæg: 2537
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
jo skal nok lige tage nogle pics i morgen men få ikke et chok da det er et lavpris turbo projekt, og jeg bare først og fremmest vil lære hvordan det virker.
håber du forstår ser ingen grund til at lave noget man ik ved hvad er, det er desuden også den gamle motor jeg har i nu så det gør ik så meget hvis den futter af. jeg har en 2103 (1500) motor i nu men vil tilbage til 1200 da den bedre kan klare de høje omdrejninger og så topstykke fra den jeg har i nu da der er bedre flow og større ventiler i det her, det sammen med 2 toppakninger burde være nok sikkerhed.

hvordan har du lavet undersmøring på dine stempler?

er du bekendt med det ungarske lada forum?

http://zsiguli.hu/

og her deres forum
http://autos.groups.yahoo.com/group/lada_en/messages

_________________
Fri bane fuld hane! :-)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 55 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team