Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 dec 2024, 07:09

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 30 jan 2005, 20:29 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 dec 2003, 13:34
Indlæg: 732
Geografisk sted: Malmö
Som overskriften siger...
Hvor fås den slags :?: Behøves ikke at være i dk...
Gerne custom lavede ... Det er i øvrigt til en polo 6n 1,6'er
Er i gang med at under søge en del sager til et motorprojekt.. :D

_________________
Smøring er ALT!

"Anything that is complex is useless, and everything that is useful is simple."

- Mikhail Timofeevich Kalashnikov


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 jan 2005, 20:43 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 02 okt 2003, 09:19
Indlæg: 1402
Geografisk sted: Fredericia
snakkede med en der lavede dtc topstk'er...... de titaium ventiler kostede 1000stk....

hvad skal der ske med den siden du skal bruge andre ventiler ?

_________________
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 jan 2005, 21:10 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 dec 2003, 13:34
Indlæg: 732
Geografisk sted: Malmö
ville have overstørrelse ventiler i, og standard tager den 5500 revs inden det røde felt... det er jo ikke meget...
Og for at få den til at tage flere revs med originale ventil fjedre, så tænkte jeg at titanium er jo lettere, så kan de godt holde til ca. 7k revs..

_________________
Smøring er ALT!

"Anything that is complex is useless, and everything that is useful is simple."

- Mikhail Timofeevich Kalashnikov


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 31 jan 2005, 13:25 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 20 dec 2003, 16:26
Indlæg: 163
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Mener at stærkere fjedre er nok!. 7000 omdr. er ikke vildt.

Kig evt. på http://www.ferrea.com/catalog/2004FerreaCatalog.pdf

De skriver:

Citat:
TITANIUM VALVES:
These valves are used in professionally built high rpm (above 8000) roller or flat tappet racing engines.
Applications include Drag Racing, NASCAR, Oval & Sprint Car, Road Racing, and Motorcycle.


Hilsen D


Senest rettet af 0-100 31 jan 2005, 14:48, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 31 jan 2005, 14:40 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 dec 2003, 13:34
Indlæg: 732
Geografisk sted: Malmö
ok... til 1000 gode danske kroner pr. stk. , så er stærkere ventilfjedre nok en bedre ide...

_________________
Smøring er ALT!

"Anything that is complex is useless, and everything that is useful is simple."

- Mikhail Timofeevich Kalashnikov


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 feb 2005, 16:58 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 196
Geografisk sted: Frederikssund
Ellers letter man ventilen ved hovedet.
Alternativt mindsker man diameter på ventilskaftet, eks. fra 8 til 7 mm.

Niels


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 47 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team