Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 06 jun 2025, 20:19

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Tandrem
Hvordan skifter jeg tandrem på min Clio 1.8 16v '92.

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel: Re: Tandrem
Medlem
Brugeravatar

Hejsa
Det nemmeste vil næsten være at anskaffe dig en haynes manual vedr. din bil. Hvis du er heldig har de den på dit bibliotek
mvh Johnny and

Jeg sådan en. Men hvis der lige var en der havede prøvet det før, og kunne fortælle lidt ville det jo være nr 1

Husk nu at dreje motoren min. 2 omgange efter du har monteret tandremmen. Inden du starter bilen!!! :-O Så er du sikker på at den ikke er sat sådan i remmen at ventilerne går mod stemplerne.

Hvis du ikke forstår det jeg skrev ovenover, skal du nok ikke selv begynde at skifte tandremmen...

Mvh. bay
B-]

Ja, jeg har en Haynes.

Medlem

jeg ka ik huske om der skal af monteres et op hæng for at få plads ellers er det bare:
1.hæve bilen og afmont. dæk i hs du skal senere afmontere remhjul (og bedre arbhøjde
2.pil dæksel af(3-4 10mm)afmont. rem til gen. og evt ophæng(opklodsmoter) drej den på mærker læg mærke til hvor stram remmen er(for stram rem springer og for løs hopper over)
3.løsn remstrammer(13mm)og afmonter nederste remhjul(4*12mmca)rem af.
4.rem på (nogle har 2streger som hjælp 1 til hver mærke)evt ny remstrammer mont remstr strammes med spec. værktøj(se ned.)og spændes fast drej motor 2 omgange i rigtig retning og chek mærker og at intet går på
ellers af igen og om igen vær sikker ellers bliver det dyrt
5.saml færdig
det skulle være det så vidt jeg husker men der er ikke meget plads i sådan en
remstrammeren kan du selv lave:2x4-5mm rundjern(skalpasse i de 2 huller i remstr.)2cm lang, 15cm ca 12mm rundjern sæt de 2 små stk i gl remstr og svejs 12mm fast(godt fast) færdig
god arb lyst

Medlem

jeg ka ik huske om der skal af monteres et op hæng for at få plads ellers er det bare:
1.hæve bilen og afmont. dæk i hs du skal senere afmontere remhjul (og bedre arbhøjde
2.pil dæksel af(3-4 10mm)afmont. rem til gen. og evt ophæng(opklodsmoter) drej den på mærker læg mærke til hvor stram remmen er(for stram rem springer og for løs hopper over)
3.løsn remstrammer(13mm)og afmonter nederste remhjul(4*12mmca)rem af.
4.rem på (nogle har 2streger som hjælp 1 til hver mærke)evt ny remstrammer mont remstr strammes med spec. værktøj(se ned.)og spændes fast drej motor 2 omgange i rigtig retning og chek mærker og at intet går på
ellers af igen og om igen vær sikker ellers bliver det dyrt
5.saml færdig
det skulle være det så vidt jeg husker men der er ikke meget plads i sådan en
remstrammeren kan du selv lave:2x4-5mm rundjern(skalpasse i de 2 huller i remstr.)2cm lang, 15cm ca 12mm rundjern sæt de 2 små stk i gl remstr og svejs 12mm fast(godt fast) færdig
god arb lyst :-)

Hey tak skal du have.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time