Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 dec 2024, 11:51

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 23 dec 2004, 19:25 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 aug 2003, 14:22
Indlæg: 704
Geografisk sted: Jyllinge
Jeg HADER strømproblemer :evil:

Min gamle primera begyndte også at sluge alt strømmen over natten. Fandt ud af at el antennen var defekt så regnede med at det var den. Det hjalp ikke :-( Når jeg smuttede ud efter et nyt bat for mente at fejlen lå der. Hjalp ikke

Efter over en mnd søgen efter fejlen viste det sig at elantennen var defekt og havde ødelagt det første batteri + at det nye batteri var defekt :-(

Hvem fanden mistænker sit splinternye Varta batteri for at forsætte mareridtet fra elantennen og det gamle bat :(

Skal lige siges at jeg havde skilt HELE bilen ad for at koble ting fra og til
Var også lige ved at skifte generatoren men Nissan forsikrede mig om at en Primera kun lader 12.8volt

_________________
NMB1022 - èn kp60'er og en hulens masse 4g63 power


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 dec 2004, 21:29 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 okt 2003, 21:06
Indlæg: 1901
Geografisk sted: Horsens
Strømproblemer er sjove, nemme og enkle... :wink: .


1) Kontrollér ladeanlægget v.hj.a. ladelampen.....

2) Kontrollér batteriet med den elektroniske tester, á lá denne her: http://www.midtronics.com/main.php?Cate ... ecordID=11 og gør, som den anbefaler... :lol: .
Ganske vist er det ikke ret mange som har adgang til sådan en fætter (eller dens kusiner... :wink: ), men så må man klare sig med en syremåler, eller en hjemmelader og et voltmeter.

3) "Ryk" lidt i diverse "store" plus- og stelforbindelser for at kontrollere at der er GOD forbindelse.

4) Og kan fx starteren stadig ikke sige sige en dyt, handler det om fejlsøgning af klemme 51 fra starteren og bagud...

5) Afladning undersøges ved at skrue stelforbindelsen af batteriet, og derefter med mild hånd lade den berøre minuspolen gentagne gange..... 8) .
ENHVER antydning af gnist er tegn på strømforbrug.


De eneste "tralse" strømproblemer er periodiske problemer...... :evil: .
Havde for nylig et problem med en Caravelle ´99 som ville springe sikringen til elbagruden hele tiden, en gang imellem.... :roll: .
Men hver gang den kom indenfor i værkstedesvarmen fungerede alt perfekt, og fejlsøgning ville være tidskrævende og i værste fald resultatløs :evil: :evil: .....
Det viste sig dog til sidst, at den ene strømledning til højre viskermotor var "gnavet" igennem pga. uheldig ledningsføring lige før viskermotoren.

Det næstværste er, når fabriksnye reservedele viser sig at være defekte...
Nævner i flæng: Tændrør (efter 1000 Km :twisted: ), vandpumper, termokontakter, blæsermotorer, remhjul, dæk (defekt karkasse), generatorer, batterier, startere, udrykkerleje :evil: , pakdåser osv. osv........

_________________
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 dec 2004, 22:21 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jul 2003, 09:25
Indlæg: 2597
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
Transitfar skrev:
Det næstværste er, når fabriksnye reservedele viser sig at være defekte...
Nævner i flæng: Tændrør (efter 1000 Km :twisted: ), vandpumper, termokontakter, blæsermotorer, remhjul, dæk (defekt karkasse), generatorer, batterier, startere, udrykkerleje :evil: , pakdåser osv. osv........


da jeg var lærling fik jeg en bil som jeg måtte give op overfor :( :( men det tog også vores renault specialist (som har over 10år KUN med renault) en uge at finde fejlen

FORKERT LEDNINGSNET I MOTORRUMMET.............. ja okey det er også lige noget man bare finder på en sprit ny CLIO damn......

_________________
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 dec 2004, 22:44 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 okt 2003, 21:06
Indlæg: 1901
Geografisk sted: Horsens
He-he...
Ligesom dengang jeg "fik" den første Escort med digital kilometertæller, og der da lige skulle lys i instrumentbordet, inden den skulle udstilles.... :? :?
2 arbejdsdage, og en ny sikringsbox førend jeg lige fik lært denne lektie:
"Sæt altid sikringer i SAMTLIGE pladser i div. sikringsboxe, hvis du har en fabriksny bil som driller, OGSÅ selvom du har de sidste nye ledningsdiagrammer.... :twisted: :twisted: ".

_________________
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 44 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team