Transitfar skrev:
Der er naturligvis forskel på, hvor "omsættelig" forskellige motorer er, men jeg tror nu nok at alle huggere har en container til kasserede motorer.
Altså de motorer, som huggeren SELV har kasseret....
Jeg ved ikke hvordan huggeren vurderer værdien af en motor, som fx går 3/4dels-takt
, på nogle motorer kan ALT sælges, og på andre kan det ikke engang betale sig at rykke toppen af.
Men det er rigtig nok at huggeren glat væk forlanger 2500-3000 kroner for noget, som man med lidt held næsten får smidt i nakken via "Den Blå"
Spørgsmålet er jo så bare, om ens "yndling" er at finde i "døde-containeren", eller om huggeren får julelys i øjnene blot man spørger efter en udstødningsventil....
Tja, Aadum autoophug havde en fiat coupe maskine stående på pladsen i regnvejr, midt imellem en seriøs dynge andre motorer, og jeg spurgte på spjældhuset, alle stik og sensorer, plus fuelraien med dyser. Pris: 1100dkr. Da vi kørte fra parkeringspladsen holdt skrothandleren der og læssede motorerne med kloen. Jeg fik ikke "mit" spjældhus, den gik direkte til skrot, og efter den blev smidt i containeren fra ~3meters højde, så gad jeg ikke følge efter skrothandleren.
Såe....det er sgu ikke så nemt at handle med de skrothandlere. Ikke når holdningen er at de hellere vil have 8øre kiloet.
_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!