Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 dec 2024, 11:34

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Moderator

Transitfar skrev:
Der er naturligvis forskel på, hvor "omsættelig" forskellige motorer er, men jeg tror nu nok at alle huggere har en container til kasserede motorer.
Altså de motorer, som huggeren SELV har kasseret....
Jeg ved ikke hvordan huggeren vurderer værdien af en motor, som fx går 3/4dels-takt :wink: , på nogle motorer kan ALT sælges, og på andre kan det ikke engang betale sig at rykke toppen af.
Men det er rigtig nok at huggeren glat væk forlanger 2500-3000 kroner for noget, som man med lidt held næsten får smidt i nakken via "Den Blå"
Spørgsmålet er jo så bare, om ens "yndling" er at finde i "døde-containeren", eller om huggeren får julelys i øjnene blot man spørger efter en udstødningsventil....

Tja, Aadum autoophug havde en fiat coupe maskine stående på pladsen i regnvejr, midt imellem en seriøs dynge andre motorer, og jeg spurgte på spjældhuset, alle stik og sensorer, plus fuelraien med dyser. Pris: 1100dkr. Da vi kørte fra parkeringspladsen holdt skrothandleren der og læssede motorerne med kloen. Jeg fik ikke "mit" spjældhus, den gik direkte til skrot, og efter den blev smidt i containeren fra ~3meters højde, så gad jeg ikke følge efter skrothandleren.

Såe....det er sgu ikke så nemt at handle med de skrothandlere. Ikke når holdningen er at de hellere vil have 8øre kiloet.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Horsens
Lyder som en halv-traumatisk oplevelse... :cry:
Men de fleste har jo en mindste-grænse: "Enten får jeg prisen, eller også kan det få lov til at rådne op..."
Og ophuggerne er særdeles gode til den disciplin, ingen tvivl om det!
Jeg ved bare, at nogle ophuggere har en skrot-tainer stående, som man med lidt snak godt kan få lov til at "tolde" i.... :wink: .
Og naturligvis er der ikke guld at finde i den, men hvis man har lidt tid og lidt held.... 8)

Minder mig om, at i min egen dynge ligger der en 1,6 Zetec, som kun fejler det at den har ligget udendørs i 5-6 år, fx er krumbassen garanteret OK.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
jeg har en diesel krumtap liggende til sådan en 205......giver dig 2100ccm uden at ændre foringer........

Find evt nogle foringer og stempler fra en gammel citroen cx så er du let som ingenting oppe på 2400ccm.....alt sammen med stumper der kan findes i en skrot dynge.....

SLOW EYES WILL KILL YOU

Titel: Kenny
Jeg er helt enige med HenrikGM, Jeg kender en hugger i kbh området der er til at handle med, resten skal have noget der ligner nypris for stumperne de har pillet af og lagt pænt på hylden.
Sådan nogen som byens auto ophug tror jo det er guld de piller ud af bilerne.

@xxblade Et eller andet skal vel ændres med den længere slaglængde.
Ligger og flyder er vel så meget sagt, der er jo intet der er gratis.

Så er et MI16 projekt nok nemmere og billigere

Titel: Re: Kenny
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Anonymous skrev:
Jeg er helt enige med HenrikGM, Jeg kender en hugger i kbh området der er til at handle med, resten skal have noget der ligner nypris for stumperne de har pillet af og lagt pænt på hylden.
Sådan nogen som byens auto ophug tror jo det er guld de piller ud af bilerne.

@xxblade Et eller andet skal vel ændres med den længere slaglængde.
Ligger og flyder er vel så meget sagt, der er jo intet der er gratis.

Så er et MI16 projekt nok nemmere og billigere

Mi Projektet er da selvfølgelig nemmere....

Det er klart at der med Diesel krumtappen også skal ændres på længden af plejlstængerne......... :roll: :roll: ellers ville det vist komme til at knibe med pladsen

SLOW EYES WILL KILL YOU

Titel:
Synes du det ?
Det er da nemmere at smide en MI16 i så kan man ikke ud i at beregne kompressions forhold osv. Og så skal man heller ikke ud i byen og have drejet af stemplerne

Titel:
Vedr. Autoophug. Kan ikke anbefale volo-genbrug-hvidovre. Har flere gange fået oplyst priser på brugte stumper til 2/7/9 serien som var højere end at købe nye... Eks. Armlæn, startmotor, el-antenne, diverse relæ og knapper osv.

Har næsten opgivet alt med Volvo i danmark, henter dele i sverige fremover.

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Fredericia
Det lyder godt nok som om i er meget uheldige med de autoophug i komme i......... jeg tager normalt til kolding(smith's autoophug)..... og der er det lykkes mig at få div gratis stik, turbo ladere til 400-500kr.... ic'er fra saab 9000 16v til 400kr, gearstangs konsol til 75kr......... gearkasser for 1000-1500kr..... indsugnings manifold uden spjæld 150kr.....plus alle mulige små dimser......

alt i alt synes jeg det er fair priser.... men man skal for det meste selv ud og skrue på pladsen

jeg har tidligere haft en fejl på bilen som jeg ikke kunne finde..... der fik jeg lov at prøve anden motorstyring, mapsensor, tændspole, toppunkt's føler, og en relæbox.... for en 50'er til kaffe kassen

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Horsens
Jeg får da også gerne lov til lige at prøve et par af de elektroniske ting, inden jeg "beslutter" mig for hvad jeg har "mest lyst til" at købe på kundens vegne...
Men det afhænger jo nok lidt af, hvor meget man handler det pågældende sted.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time