møffe skrev:
lige en anden ting hvor for har din bil ikke mere moment??? den skulle da gerne ligge 210-220nm har en kammi med en RS2000 med 160hk og 210nm. og det er bare med K&N og en anden uds. nu ved jeg godt at den har 86x86 boring slag. og jeg kan ikke huske hvad citroen køre med. men det er ikke kun din bil at et moment fald er et problem . det har jeg faktisk set på mange biler efterhånden. altid i den lave del af kurven. hvad med justerbare knast hjul. mon ikke sådan nogle kan gøre lidt. da jeg tror at det har noget at gøre med knast timiningen.
At sammenligne effekt udskrifter fra forskellige rullefelter, er at påstå at en elefant er en mus.
Ingen felter målr ens , og slet ikke med 10-15 nm nøjaktighed, da der er så mange variabler der kan skrues på..
Dykt i kurven er reelt nok, ogstammr fra en uheldig sammensætning af længde og diameter fra manifolden. Den puster benzin/luft ud, istedet for ati indhalere blandingen.
Det foefindes også på doppelt kaburatorer, hvor de spytter tlbage.
Der 3 løsninger på dette problem skift knast, eler manifold. Hvilke er lig en effektformindskelse, giv motoren mere benz, og evnt. mere fortænding, Hvilket går ud over økonomien, men fremmer kørbarheden.
Det er et valg mellem pest eller kolera, og knast indstillingen har meget lidt at sige mht. dykket, det kan højest flytte det til et ere acceptabelt område.
Morten
_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html