Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 dec 2024, 08:17

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 24 okt 2004, 13:26 
Jeg har problemer med min eneste skat :roll: (læs: lortebil) :D og håber der er nogen der kan hjælpe mig..... Problemerne startede med at bilen satte ud lige inden jeg kom hjem en dag. Det var dog ikke værre end jeg kom hjem uden at mærke videre til det. Da jeg så skal bruge bilen næste dag er den lidt svær at holde igang og efter en 5 minutters kamp er den næsten umulig at holde igang lige meget hvor meget man "bevæger" speederen. Slipper man speederen går bilen i stå med det samme. Når man prøver at starte den springer den også igang og går som normalt men efter ca et halvt sekund går den i stå. Sådan er status lige nu og jeg kan ikke rigtig finde ud af hvad det helt præcist er der er galt. Det er rimeligt sikkert at det ikke er tændingen for jeg kan trække en centimeters gnist med tændspolen og strømfordeler og tændkabler fejler ikke noget. Der er også minimum ca 2 bars benzintryk på manifolden til indsprøjtningsdyserne så benzin får den også. Min konklusion er derfor at det enten er selve styreboksen eller luftmængdemåleren der strejker :( Hvad siger I? :?: Det aller bedste var hvis jeg kunne låne/leje en styreboks og luftmængdemåler af en der havde noget liggende. Så kunne mysteriet hurtigt opklares :)
Så kom ud af busken og hjælp en "fattig mand med en hurtig bil" (Når den kører altså) :D
Ring evt på 40454150 hvis du bor i Jylland og har styreboks eller luftmængdemåler vi kunne prøve at bytte ud med.

Morten


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 24 okt 2004, 14:02 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jul 2003, 09:25
Indlæg: 2597
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
har prøvet det samme før der var det vand i tanken... :wink: :wink:

_________________
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 okt 2004, 14:24 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 223
c20xe motoren har det med ikke at ville køre, hvis den gummislange der sidder mellem luftmassemåler og SFI-kassen er flækket... falsk luft.

Ellers prøv på www.opelpower.dk.... der er masser af c20xe kører.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 okt 2004, 18:43 
ja her i sidste vinter havde jeg et noget ligne problem. min bil tænte selv for havari lys og engang imellem kottede den bare tændingen. det viste sig så st det var min alarm der var noget galt med...


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 26 okt 2004, 07:19 
Så kører min dejlige vogn igen :D Det var luftmassemåleren der var kaput. Tak for hjælpen ellers.

Mvh

Morten


Top
  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 33 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team