Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 14 jun 2025, 21:41

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 31 maj 2004, 13:55 
corrado vr6 skrev:
Du kan ikke betale afgiften mellem de 2 modeller... men du kan få afgiften tilbage , så du har en xr3i uden afgift.. så kan du jo betale afgiften til rs turbo bagefter...


hvorledes gør man dette?


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 31 maj 2004, 16:32 
har hørt at man kan få sin bil rullet på et godkendt rullefelt med xr3i motor derefter smide rst motor i skrue ned i laddetryk noget med fx 105 hk og medrst måske 110 hk og så skulle det være lovligt hvis det er godkendte rullefelt som politiet bruger.

så kan man jo komme til at skrue op igen efter syn :D


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 31 maj 2004, 18:52 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 931
Geografisk sted: Vestsjælland
Det med at skrue ned for tryk duer ikke, har nemlig spurgt. Jeg fik at vide at de gik efter hvad standard motoren ydede fra den ene til den anden og derfra så regne ud om det overdtiger de latterlige 20%


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 31 maj 2004, 21:00 
hvorfor er det så vigtigt at få lagt den rst motor ned i den xr3i?
de eneste forskelle der er på de 2 motorer udover turbo og indsprøjtning er på rst motoren er der støbt et returløb i blokken og kompr. er sænket ved at de 2 "knolde" på stempelkronen er drejet af og det øverste takthjul er fra en 1.3 . krumtap plejlstænger topstykke ventiler er de samme, køb den rst motor og hæld stumperne over i din xr3i blok. så koster det indkøb af motor og et slibesæt og et syn, men den kan synes uden afgift, det du sparer ved at gøre det sådan er afgiften minus 500kr til et slibesæt , og så koster det en weekends arbejde

mvh rsv


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 31 maj 2004, 22:24 
rsv skrev:
hvorfor er det så vigtigt at få lagt den rst motor ned i den xr3i?
de eneste forskelle der er på de 2 motorer udover turbo og indsprøjtning er på rst motoren er der støbt et returløb i blokken og kompr. er sænket ved at de 2 "knolde" på stempelkronen er drejet af og det øverste takthjul er fra en 1.3 . krumtap plejlstænger topstykke ventiler er de samme, køb den rst motor og hæld stumperne over i din xr3i blok. så koster det indkøb af motor og et slibesæt og et syn, men den kan synes uden afgift, det du sparer ved at gøre det sådan er afgiften minus 500kr til et slibesæt , og så koster det en weekends arbejde

mvh rsv



topstykket har større ventiler og er vistnok natriumkølet :wink:
stemlerne er smedetstempler :wink:
plejstængerne er stærkere :wink:
svinghjulet er også anderledes :wink: )kan dag ikke huske hvad detb er?? :roll:


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 31 maj 2004, 23:24 
her er lige et par ting omkring den rst/xr3i

1) topstykket har ikke større ventiler de er ens, det er rigtig nok at den havde natrium kølede ventiler i mrk3 turbo , men det forsvandt på mrk4.

2) stemplerne er støbt og toppen er bare drejet af.

3) plejlstænger er ens samme bestillings nr.

4) det er rigtigt at rst har større kobling 220mm. men det er kun på mrk4
rst ikke på mrk3 rst og xr3i.

De ovennævnte oplysninger er tage henholdsvis fra den originale tillægsbog fra ford til rst mrk3. plus fra microcat som er fords reservedels program.


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 31 maj 2004, 23:24 
her er lige et par ting omkring den rst/xr3i

1) topstykket har ikke større ventiler de er ens, det er rigtig nok at den havde natrium kølede ventiler i mrk3 turbo , men det forsvandt på mrk4.

2) stemplerne er støbt og toppen er bare drejet af.

3) plejlstænger er ens samme bestillings nr.

4) det er rigtigt at rst har større kobling 220mm. men det er kun på mrk4
rst ikke på mrk3 rst og xr3i.

De ovennævnte oplysninger er tage henholdsvis fra den originale tillægsbog fra ford til rst mrk3. plus fra microcat som er fords reservedels program.


Top
  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team