Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 12 jun 2025, 13:12

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Østfyn/Nyborg
Fra Haynes. Der sidder sådan en k´al til karb. på min bil(ford sierra 2,0 OHC). Hva hedder den på dansk og hva hulan er den til :? Fuel(brændstof) Vapour(damp) Separator(adskiller). Opdagede for noen tid siden at den ikke var rigtig tilsluttet og satte slanger på som illustreret i Haynes, og siden har bilen ikke kunne starte når den holdt parkeret på skråning(karb tømt) og hakket under acceleration. Er den def? :shock:

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Ved stadig ikk hva den hedder. Der er 3 studse til hhv. benzinpumpe, karb. og retur. Snakkede med en mekker på et værksted idag. Der er en membran i der kan være def., så returen dræner karb når bilen er parkeret på skråning, og når så jeg vil starte løber benzinen direkte i returen. Det samme når jeg accelererer. Er der stadig ingen der kan fortælle hva den k´al er for én? Er den nødvendig når bilen kører fint uden at den er tilsluttet?

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: nordsjælland
Denne dims bruges til at fjerne damplommer fra slange mellem pumpe og karburator.
Disse opstår typisk på en meget varm sommerdag med meget varm slukket motor. hvor benzinen står og koger i rørende, hvorved benzinpumpen ikke kan pumpe benzin til karburatoren. Lidt ala luft i bremserne. Bilen kan sagtens køre uden lige indtil at problemet med for høj temperatur opstår.
Den kan erstattes med et t stykke med et 0.5 mm hul til returen.
At den skulde kunne tømme svømmerhuset når bilen holder på en skråning, tvivler jeg meget på, da der sidder en nåleventil der lukker for tilførsel af benzin, når benzinhøjjden er korrekt i svømmer huset, så prøv at skifte nåleventil da den med tiden bliver slidt, og dermed utæt.

MVH

Morten

http://www.volvo200klub.dk/index.html

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

10000 tak. :D Nu kan jeg da komme lidt videre med problemet. Som du beskriver det har jeg fejlfundet det forkerte sted.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time