Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 22 apr 2025, 18:53

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 31 mar 2004, 19:16 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 jul 2003, 18:00
Indlæg: 310
Geografisk sted: Aalborg
Hejsa.

Jeg har for noget tid siden skildt min gearkasse af for de den ikke kunne gå i gear. Det har jeg fået lavet og jeg kan finde alle gear men den hopper ud af bakgear når jeg køre. Jeg har haft den skildt af tre gange de sidste to uger og jeg kan sku ikke finde ud af hvad der er i galt med den.

Er der nogen der ved noget om hvad der kan være i galt med den. Det er en Rs turbo gearkasse men det er jo det samme som de andre gearkasser på nær spæret.

Håber der er nogen der kan hjælpe mig for jeg er ved at blive sindsyg af at tage den gearkasse af :evil:

hilsen mikael


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 31 mar 2004, 20:12 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 nov 2003, 18:47
Indlæg: 533
Geografisk sted: Kgs. Lyngby
Kører man normalt ikke så lidt i bakgear at man kan lære at leve med det? Eller kan den slet ikke kommer i bakgear?

Kan det være noget med gearskiftet - det plejer at være et svagt punkt på alle Escort 3 og 4´ere?

_________________
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 31 mar 2004, 20:23 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 jul 2003, 18:00
Indlæg: 310
Geografisk sted: Aalborg
Den kan godt gå i bakgear men så når man begynder at køre så hopper den ud. man kan godt køre lidt inden den hopper ud. jeg er lidt inde på at det kan være den der sidder ved gearskiftet som er skruget ind i gearkassen. Der sidder en fjeder og en pin som presser på gearskiftet. Altså den klump der kan dreje og rykke op og ned som er forbundet med skifte armene.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 31 mar 2004, 20:29 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 nov 2003, 18:47
Indlæg: 533
Geografisk sted: Kgs. Lyngby
mikRST skrev:
Den kan godt gå i bakgear men så når man begynder at køre så hopper den ud. man kan godt køre lidt inden den hopper ud. jeg er lidt inde på at det kan være den der sidder ved gearskiftet som er skruget ind i gearkassen. Der sidder en fjeder og en pin som presser på gearskiftet. Altså den klump der kan dreje og rykke op og ned som er forbundet med skifte armene.


Det er da værd at tjekke. Jeg har selv rodet med mit gearskite utallige gange og lige lidt har det hjulpet.
Men træls er det da - helt sikkert

_________________
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 apr 2004, 08:25 
Du skal finjustere dit gearskifte, dvs den stang som går fra selve gearskiftekulissen og bliver monteret på en rund kort stang på gearkassen, den kan man justere da den sidder med et klemme bånd af en slags...
Min gamle gjorde det også engang, det tager lidt tid at justere, men det dur...

Prøv at deløsne spændbåndet lidt og drej det til siderne og måske lidt frem og tilbage imens du checker om den går ordentligt i gear inde fra kabinen(svært at forklare)


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 02 apr 2004, 17:11 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 okt 2003, 21:06
Indlæg: 1901
Geografisk sted: Horsens
Nåh ja, selvfølgelig... :oops: .
Gearkassen er MEGET følsom overfor forkert justering af tilslutningen.
Så vidt jeg husker er det noget med et 4mm hul i det sorte plastikdæksel under gearstangen (under bilen :wink: ), som ved den rigtige stilling af gearstangen står ud for et andet 4mm hul oppe i kulissen.
DVS.: LØSN spændebåndsforbindelsen.
Sæt gearkassen i det rigtige gear(med en tang, jeg kan ikke huske hvilket gear... :oops: )
LÅS gearstangen i omtalte huller med et 4mm bor.
STRAM spændebåndsforbindelsen.

Så kører det.....
Husk at fjerne boret.... :lol: .

_________________
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 apr 2004, 18:20 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 jul 2003, 18:00
Indlæg: 310
Geografisk sted: Aalborg
Det må jeg da bare prøve at se om jeg kan finde ud af så. Tak for det.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 apr 2004, 19:32 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 okt 2003, 21:06
Indlæg: 1901
Geografisk sted: Horsens
Som en start kan du jo prøve at løsne "spændebåndstilslutningen" og derefter med en "lada-tang" / papegøjetang sætte gearkassen i bakgear, og så afprøve bakgearet.
Du må IKKE bruge gearstangen til at sætte gearkassen i bakgear, da en evt. fejljustering vil forårsage, at skiftekulissen forhindrer gearkassen i at gå korrekt og helt ind i bakgearet.

_________________
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team