Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 22 apr 2025, 18:37

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 29 mar 2004, 20:25 
Hej, jeg har en ford focus 1,6 årg 2000,der næsten siden jeg købte den har haft en mere eller mindre periodisk fejl,den kører og starter fint, men under acc hakker den kraftigt, ford har vist mere eller mindre opgivet den :oops: for intet af det de har lavet har virket indtil nu, der er skiftet tændrør og kabler for 8 dage siden begge dele er originalt,nogen gode forslag? måske der er nogle der har stået med samme problem.....


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 29 mar 2004, 21:32 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 nov 2003, 23:30
Indlæg: 621
Geografisk sted: Østfyn/Nyborg
Jeg havde et lignende problem på min Sierra DOHC inj. Skiftede både tændrør, fordeler, rotor og kabler. Spurgte herinde og fik at vide at det kunne være benzinfilteret. Fik ikke løst problemet da en Golf totalskadede bilen inden jeg fik kigget på det.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 mar 2004, 07:01 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 948
Geografisk sted: Fyn
Focus skrev:
Hej, jeg har en ford focus 1,6 årg 2000,der næsten siden jeg købte den har haft en mere eller mindre periodisk fejl,den kører og starter fint, men under acc hakker den kraftigt, ford har vist mere eller mindre opgivet den :oops: for intet af det de har lavet har virket indtil nu, der er skiftet tændrør og kabler for 8 dage siden begge dele er originalt,nogen gode forslag? måske der er nogle der har stået med samme problem.....

Min Astra har lidt med at hakke ved halv varm motor når den ikke rigtig skal trække, fik at vide at det nok var min EGR-ventil men har ikke nået at rode i den endnu.
Ellers ville mit bud være din lambda sonde kan nemt være den for den første på Astraen holde også kun ca 4år.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 mar 2004, 16:54 
Det er ikke lambdesonden for den er målt ud, det virker mest som et tændingsproblem, eller som om den får falsk luft, den går på 3 cyl ved acc.


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 30 mar 2004, 17:44 
Hakker den hårdt eller er det mere som om den "dø´r" stille hen under acceleration?


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 30 mar 2004, 18:16 
Den går på 3 cyl så længe den skal trække.


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 30 mar 2004, 18:28 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 okt 2003, 21:06
Indlæg: 1901
Geografisk sted: Horsens
Er det stensikkert, at den går 3-cyl. når den skal bestille noget??? :?
Det tager jo ikke mange minutter at prøve med en anden tændspole, til en test kan man jo bare montere en "ekstra" med et par spændebånd.. :wink:
Hvis ikke det hjælper, så prøv med 4 nye indsprøjtningsdyser.
De er hurtigere skiftet, end det umiddelbart ser ud til.

_________________
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 mar 2004, 18:34 
Jeg er 100% sikker på at den kører på 3 cyl, jeg havde egentlig håbet på at det var en "normal" fejl på Focus, men når ford ikke engang kan lave det ligger det nok dybere.


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 30 mar 2004, 19:10 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 okt 2003, 21:06
Indlæg: 1901
Geografisk sted: Horsens
Den eneste "normale" fejl på en Focus er defekte kardanled.....
Det får faktisk også bilen til at "ryste" ved acceleration, men så ændrer rysteriet sig når man drejer lidt fra side til side.
Men prøv nu spolen og evt. dyserne først, begge ting er set før :wink: .

_________________
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 31 mar 2004, 19:12 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 14 feb 2004, 18:36
Indlæg: 33
Hey... vi har faktisk flere gange på mit værksted været ude for at krumptappen kan rykkes frem og tilbage i lejerne og det påvirker så krumptaps giveren som så giver et forkert signal.... og det hedder så ny motor eller en chok blok..

Hilsen allan

_________________
Man kører da med det samme i ladetryk, som man gør i dæktryk....


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team