Manifolden revner som udgangspunkt kun når den ikke er svejst ordentligt. Ikke svejst ordentligt= alt for meget varme=>varmerevner, eller ikke svejst varmt nok/med det rigtige håndelag=>bindingsfejl.
Man skal svejse med så lidt strøm at man lige akkurat kan "sy" materialet sammen uden at få bindingsfejl. Fuld hammer på svejseren er lig med varmerevner i svejsningen. Se på en certifikatsvejser hvis du ikke tror på det
Fremgangsmåden må være:
1: lav flangen så den er 10-4, også mht planhed. Blankttrukket fladjern er glimrende.
2: hæft manifolden op.
3: Svejs den på et reservetopstykke.Brug gerne baggas.
4: Brug aldrigt mindre end 10mm støttebolte i toppen.
5: Køb for guds skyld nogle _ORDENTLIGE_ støttebolte, INCL. møtrikker. OEM Audi fra en bestemt model jeg ikke lige kan huske i skrivende stund er kvali.
6:puds alt skidtet ud af manifolden.
7: monter manifolden, og spænd med korrekt moment ifht de støttebolte der er brugt.
8:Kør skidtet stille og roligt varmt. Modstå fristelsen til at teste max effekt lige nu!
9: Efterspænd med støtteboltens anbefalede moment når kold.
10: Nyd at skidtet aldrigt mere skal af igen.
Flangen trækker IKKE støtteboltene ud af topstykket pga varmespændinger!! Men en ukorrekt montering kan gøre det!
Manifolden revner ikke umotiveret, forudsat stålkvaliteten er iorden.
Sort er mere kritisk end rustfrit, men meget nemmere at fuske sig fra. Sort er ofte tilstrækkeligt til perlegrustunere.(ordet brugt med stor respekt!)
_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!