Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 22 apr 2025, 18:46

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 40 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 07 mar 2004, 15:37 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 788
Geografisk sted: Vestsjælland
Jeg har en 110 gallon pr time pumpe til karburator nu så med en volvo/porche pumpe skulle der så være nok til 500+ hk ved 2.5-3 bar?


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 mar 2004, 15:46 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Det lyder ikke helt sindsygt, hvis den oprindelige pumpe sidder meget tæt på tanken.
For at værer helt sikker kan man jo monterer en lille ekstra tank på ca en 1l imellem forpumpe og hoved pumpe
Læs evnt dette
http://wwwrsphysse.anu.edu.au/~amh110/T ... irlpot.htm

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 mar 2004, 21:58 
På nuværende tidspunkt har jeg 2 pumper fra henholdsvis opel cih
bosch 0 580 464 008 og rover/jaguar 0 580 464 014 På en rover side siges det de giver lige meget og begge numre bliver solgt som erstatning til rover v8. Nogen ide om hvad de giver. Hvilken funktion har den dåse med en membran og fjeder der altid sidder på en opel med cih. Er det fordi der ikke er ventil i pumpen?


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 07 mar 2004, 22:03 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
cih = hvilken type sprøjt
elektrisk eller mekanisk

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 mar 2004, 16:52 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 788
Geografisk sted: Vestsjælland
Det er til L og Le systemer fra 2 til 3 liter


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 mar 2004, 16:56 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 788
Geografisk sted: Vestsjælland
CAC sælger iøvrigt Universal 3 og 6.5 bars pumper med 15mm indgang og M12x1.5 udgang til samme pris som volvo pumpen måske et bedre valg. Deværre kender jeg ikke Bosch nummeret de svarer til.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 mar 2004, 20:40 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Jeg kan ikke udtale mig om hvad cac sælger,og hvad de giver, men hvis man forespørger dem bør de værer i stand til at svarer.

MHT. en dåse med membran og fjeder er den til at udligne truk pulserne der kommer når man fyrer 3 eller 4 dyser af på en gang, hovedsageligt af støjdæmpnings årsager.
Grunden til jrg spurgte er at k anlæggene kører med en tryk accumulator, der ikke er særligt hensigtsmæssigt at bruge på en motor med elektronisk sprøjt.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 mar 2004, 21:18 
Morten VJ-> har du mulighed for at så om det er pumper er til udvendigt eller invendigt montering? jeg skal bruge en pumpe der kan lavere benzin nok til 4*359ml dyser, og den skal køre på en turbo bil med lade tryk op til 1.5 bar, så den skal kunne køre derop i tryk. det er en udvendig pumpe jeg har.

jeg tænker den pumpe du har nænvt tidliger i dette post vil være fin, men er det en udvendig? den nævnte pumpe er 0 580 254 909

håber du kan hjælpe mig :)

mvh morten


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 16 mar 2004, 05:43 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
sådan en pumpe der skrives om her (fra gammel VOLVO mm K sprøjt) er udvendig, og kan give benzin til 8 af dine dyser! MVH. søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 mar 2004, 08:03 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 15 mar 2004, 21:21
Indlæg: 165
Geografisk sted: Skive
ok, det er jo meget fint så, men er der nogle mindre som kan anbefales? det er selvfølgelig kun interessant hvis der er penge at spare, eller er der jo ingen grund til at købe en lille :D

mvh morten


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 40 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team