Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 14 jun 2025, 07:42

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Nyt Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: På føresædet
Hej folkens.. har brug for lidt tips.

Har en ven med en SEAT Ibiza 1.6 ( VW motor ) fra 94. Hvor at drivremmen, sprang efter at generatoren en dag satte sig fast, 20 meter fra hans indkørelse. Den drivrem gik bare op i røg.
Nå men ny generator og drivrem blev smidt i. mens de resterende stumper af den gamle drivrem blev fisket ud af motoren.

Problemet er nu at den nægter at starte. Der er fuld strøm på batteriet. og den drejer motoren fint rundt etc. Men den tænder ikke, og luftfilterkassen bliver fyldt med overskydene benzin dampe. Så noget tyder på at den drunkner.

Jeg har sat et multimeter til Lamda sonden for at se om den var gået. Gav udslag, når vi tændte motoren. Så det kan ikke være den?? Så kontrolleret jeg kablet fra Lamdaen, da den kunne være blevet beskadigt af drivremmen, da den sprang. No deal her heller.

Tændrør er testet. Fin gnist, men de er våde. Så den drunkner helt klart.

Overvejer om det evt kan være en Taktsensor som er gået?? Bare hvor fan' den er henne??

Eller kan den gamle generator have lavet rav i den, da den stod af?? Evt kastet tændingen ud af kurs??

Alle tips modtages med kyshånd.

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

har i tjekket om tandremmen er hoppet en tand eller to, så vil den stadig gniste og alt det der, men den vil ike starte.

Anonymous skrev:
har i tjekket om tandremmen er hoppet en tand eller to, så vil den stadig gniste og alt det der, men den vil ike starte.

hmm.. hvordan checker jeg det?? Jeg ved hvordan man gør på en gow gammel motor med tændpistol, og ved at glo på timing mærket. Men hvor gemmer det timing mærke sig på sådan en motor??

Og hvad antal grader skal sådan en stå på??

på forhånd tak igen.

Titel:
Junior Medlem

Geografisk sted: Regstrup
hvad motorkode ??

Der er flere slags 1.6 motore i seat'en

Titel:
Nyt Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: På føresædet
suk. Drivremmen åd også motorkoden på samme tid. Den er blevet helt slidt væk, da remmen røg.

Men det kunne se ud til at taktremmen har forskubbet sig. Da vi har fundet stumper af selve drivremmen i Takthuset. Og den ser heller ikke ud til at ha det godt.

Så den skifter vi lige.

Nogle tips til skiftning af sådan en?? Jeg går ud fra der er nogle mærker eller hakker, som indikere hvordan at den skal stå, før man montere taktremmen på ny? Jeg har kun erfaring med gamle V8'ere nemlig, men det er vel samme princip. :lol:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time