Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 14 jun 2025, 07:42

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 19 feb 2004, 12:41 
Offline
Nyt Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:35
Indlæg: 43
Geografisk sted: På føresædet
Hej folkens.. har brug for lidt tips.

Har en ven med en SEAT Ibiza 1.6 ( VW motor ) fra 94. Hvor at drivremmen, sprang efter at generatoren en dag satte sig fast, 20 meter fra hans indkørelse. Den drivrem gik bare op i røg.
Nå men ny generator og drivrem blev smidt i. mens de resterende stumper af den gamle drivrem blev fisket ud af motoren.

Problemet er nu at den nægter at starte. Der er fuld strøm på batteriet. og den drejer motoren fint rundt etc. Men den tænder ikke, og luftfilterkassen bliver fyldt med overskydene benzin dampe. Så noget tyder på at den drunkner.

Jeg har sat et multimeter til Lamda sonden for at se om den var gået. Gav udslag, når vi tændte motoren. Så det kan ikke være den?? Så kontrolleret jeg kablet fra Lamdaen, da den kunne være blevet beskadigt af drivremmen, da den sprang. No deal her heller.

Tændrør er testet. Fin gnist, men de er våde. Så den drunkner helt klart.

Overvejer om det evt kan være en Taktsensor som er gået?? Bare hvor fan' den er henne??

Eller kan den gamle generator have lavet rav i den, da den stod af?? Evt kastet tændingen ud af kurs??

Alle tips modtages med kyshånd.

_________________
"Mit Bundkar er bare større end dit.. HA!!"


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 feb 2004, 14:47 
har i tjekket om tandremmen er hoppet en tand eller to, så vil den stadig gniste og alt det der, men den vil ike starte.


Top
  
 
Indlæg: 19 feb 2004, 17:12 
Anonymous skrev:
har i tjekket om tandremmen er hoppet en tand eller to, så vil den stadig gniste og alt det der, men den vil ike starte.


hmm.. hvordan checker jeg det?? Jeg ved hvordan man gør på en gow gammel motor med tændpistol, og ved at glo på timing mærket. Men hvor gemmer det timing mærke sig på sådan en motor??

Og hvad antal grader skal sådan en stå på??

på forhånd tak igen.


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 19 feb 2004, 18:26 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 68
Geografisk sted: Regstrup
hvad motorkode ??

Der er flere slags 1.6 motore i seat'en

_________________
/Martin


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 feb 2004, 13:19 
Offline
Nyt Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:35
Indlæg: 43
Geografisk sted: På føresædet
suk. Drivremmen åd også motorkoden på samme tid. Den er blevet helt slidt væk, da remmen røg.

Men det kunne se ud til at taktremmen har forskubbet sig. Da vi har fundet stumper af selve drivremmen i Takthuset. Og den ser heller ikke ud til at ha det godt.

Så den skifter vi lige.

Nogle tips til skiftning af sådan en?? Jeg går ud fra der er nogle mærker eller hakker, som indikere hvordan at den skal stå, før man montere taktremmen på ny? Jeg har kun erfaring med gamle V8'ere nemlig, men det er vel samme princip. :lol:

_________________
"Mit Bundkar er bare større end dit.. HA!!"


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team