Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 14 jun 2025, 07:45

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3
Forfatter besked
 Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Esbjerg
DEt er da ikke så fedt så kan jeg ikke få flere hk ud af dyret. :cry:

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Fyn
Anders skrev:

250hk i en forhjulstrukket kadett E på 950kg tror jeg ikke du skal pive over,hvis du skal lege med en vecter/calibre skal du regne med at de skal have ca 30hk mere, de går jo tabt i 4x4 trækket + der er ikke mange biler der har de hk i forholt til vægten. bare min Astra elene vejer 1140kg :(

Titel:
Nyt Medlem

lyhning skrev:
Anders skrev:

250hk i en forhjulstrukket kadett E på 950kg tror jeg ikke du skal pive over,hvis du skal lege med en vecter/calibre skal du regne med at de skal have ca 30hk mere, de går jo tabt i 4x4 trækket + der er ikke mange biler der har de hk i forholt til vægten. bare min Astra elene vejer 1140kg :(

Det kommer jo så an på hvilken måde "kampen" er. Er det lyskryds vil en 4x4 med samme hk komme hurtigere afsted, men "starter" man sådan oppe i fart er det nok noget andet (desværre :( )

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Fyn
Low_ skrev:
Det kommer jo så an på hvilken måde "kampen" er. Er det lyskryds vil en 4x4 med samme hk komme hurtigere afsted, men "starter" man sådan oppe i fart er det nok noget andet (desværre :( )

Jep der har du så evigt ret der er både plus og minus ved det 4x4, læste i et gammelt Opel Flash blad at det var max 260hk det org 4x4 kunne holde til hvis man brugte det godt :twisted:
Der er også mange 4x4 Cossyer med 300hk og op der siger som et gammelt S-tog fra gearkassen.

Titel:
Nyt Medlem

lyhning skrev:
Jep der har du så evigt ret der er både plus og minus ved det 4x4, læste i et gammelt Opel Flash blad at det var max 260hk det org 4x4 kunne holde til hvis man brugte det godt :twisted:
Der er også mange 4x4 Cossyer med 300hk og op der siger som et gammelt S-tog fra gearkassen.

kommer man op på 260hk+ er der jo tre muligheder med 4x4. 1. Få boxen forstærket. 2. Sæt tandhjul i boxen, blive så som Cossi´erne. Fordelen ved "opel´s" 4x4 er jo at det ikke er aktivt når der er fart i vognen. 3. Afmontere 4x4, men det er nok sidste udvej 8) Men en ny/forstærket box koster jo bare boxen, kommer selvfølgelig ad på hvor meget effekt der skal igennem den :( Men nu skal krafterne jo lige være der først for mit vedkommende :evil:

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Esbjerg
250hk i en forhjulstrukket kadett E på 950kg tror jeg ikke du skal pive over,hvis du skal lege med en vecter/calibre skal du regne med at de skal have ca 30hk mere, de går jo tabt i 4x4 trækket + der er ikke mange biler der har de hk i forholt til vægten. bare min Astra elene vejer 1140kg :([/quote]

Kadett E 16v vejer 1025kg Nu har jeg kørt med de hk med 15" alu og nu får jeg 17" på så nu kan jeg nok stå lidt fast igen. Og en gammel kadett kan ikke få nok hk. :D

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3

Alle tider er UTC + 1 time