Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 11 jun 2025, 02:48

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
På min nyanskaffede '85 Renault 5 Turbo opfører olietryksmåleren sig mærkeligt - den viser ca 4 bar når den får tænding (uden motoren kører), og når den så er startet falder trykket til nul og forbliver nul. (stærkt foruroligende - og jeg ved ikke om det er fordi oliepumpen er nede... eller hvad der sker)

Jeg snakkede med en, som mente at de gjorde det fra standard, men det lyder da mærkeligt...

(Ved godt at en ny olietryksmåler kan fjerne usikkerheden på hvorvidt det en den gamle måler eller pumpen, der er def., men, men en ny måler koster 450 kr, så hvis der er nogen, der ved om de gør det som std vil jeg gerne høre :D)

På forhånd tak
mvh Casper

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Horsens
Tro mig, hvis du havde et olietryksproblem, så havde du allerede opdaget det.
Du har "kun" et problem med din olietrykMÅLER, det skal naturligvis løses, men problemet er i sig selv ikke kritisk.
Efter beskrivelsen at dømme, lyder det som et ledningsrelateret problem. Du ved, forkert stel, kortsluttede ledninger, gennemgnavede motorledningssæt, afbrudte stelledninger på grund af ir/rust, og den slags små nemme "det-klarer-jeg-lige-lørdag-formiddag"-problemer.......

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..

Titel:
Jeps er også selv nået frem til samme konklution - skulle i skole i morges og forældrene skulle selv bruge deres egen bil (skam på dem), så jeg var nødt til at tage Renaulten, og efter at have løsnet en olieslange til turboen let og drejet kværnen via starteren, og set at der sev olie ud, konkluderede jeg at det var den fæle måler der var nede... :D

Så nu skal der ses på ledninger i morgen. Men tak for svaret :D

/ Casper

P.S. hvis de er andre med specifik Renault 5-indsigt, er de velkomne til at komme med tips eller triks... :wink:

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Veksø Sjælland
Der er nogle ure der gør som du snakker om ved tænding og det er en slags test for at vise at uret er tilsluttet, men de skal da helst blive ved at vise et udslag... i med et nyt sømand

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Malmö, Sverige
Hvis uret er lavet til at stige ved tænding, og derefter falde til det korrekte, kan det muligvis være selve trykføleren der er gået. Eller en ledning der er faldet af?

Titel:
Junior Medlem

Geografisk sted: Søborg (kbh)
Ok - det lyder faktisk meget fornuftigt... tak skal i have

Mvh Casper :D

forhjulstræk kører bare ligeud.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time