Hmm..... Jeg synes efterhånden det her lugter lidt mærkeligt.
Har den bil egentlig overhovedet nogensinde kørt korrekt???? Det lyder faktisk efterhånden ikke sådan, hvis turboen er stået af flere gange, end jeg har fingre.....

.
Naturligvis går adskillige dyre ting i stykker, hvis der springer en kølerslange, og man ikke liiiige opdager det....

.
Det gælder desv. også, hvis man uheldigvis har for mager blanding på en eller flere cylindre.
For slet ikke at tale om udgifterne, hvis en olieslange står af.....

.
Men hvis en enkeltdel går i stykker gentagne gange, uden at der HVER gang er en ENTYDIG forklaring, må der efter min mening være noget helt andet galt!!
I det her forum snakker vi jo ikke om biler, hvor motoren skal renoveres for hver 17´ende kilometer, tværtimod vil de fleste netop helst bygge en maskine, som holder +60.000 km.
Dem, der renoverer turboen må da kunne sige, om den er gået i stykker pga. manglende smøring, for høj temp elle whatever.....
Husk at grave tilbage i historien og få forklaringerne på de tidligere renoveringer!
Måske skulle du overveje her i vinter at prøve at sætte bilen op UDEN turbo, rent forsøgsmæssigt.
Der kommer jo nok nogle "tørre" dage, og uden turbo-effekt får du jo både mulighed for at lære tech-II programmellet at kende, samt at du finder ud af om div. problemer relaterer til turboen!!!
Og så vil du jo være ekstraklar til foråret

.
Det er jo heller ikke kun resultatet der er interessant, det er ligeså meget vejen dertil.