Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 03 mar 2025, 23:12

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Kan min tilgang på turboen vende ned ad. sådan at jeg pumper op i gennem turboen. har det noget at sige, hvordan det vender. Eller hvad.

Håber dælme at nogle har svaret:::[/img]

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Veksø Sjælland
kan ikke lige se at det sku være et problem, da du jo med tryk på kører med vel min 1 bar olietry k i tomgang og sikkert ca 3-4 bar når der kommer lidt omdrejninger på svinet.
til sammenligning er der jo ca 4 bars tryk på vandet i københavn hvilket svarer til en vandsøjle på ca 40 meter lodret op i luften. ved godt at det ikke er det samme, men det illustrerer at trykket nok skal komme frem hvis det er den vender nedad.
er dog ikke helt sikker på at der ikke vil være en eller anden form for ulæmpe, når du slukker bilen. måske der er andre der kan svare på dette? :)

Titel:
Det var sådan set også det eneste jeg bekymrede mig for (når man stopper motoren). Men hvis man husker at lade bilen stå og snurre lidt i tomgang indtil at temperaturen er faldet kan det da ikke være noget problem... eller

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
olie udtaget sidder lavere end turboen på en RST CVH (standart)

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk

Mester Medlem

Geografisk sted: Stevns
David skrev:
Kan min tilgang på turboen vende ned ad. sådan at jeg pumper op i gennem turboen. har det noget at sige, hvordan det vender. Eller hvad.

Håber dælme at nogle har svaret:::[/img]

Jeg har set følgende hos gik-turbo i Sverige http://www.gikturbo.se/skisser%20av%20turbo.pdf

Her står at olie-ind / olie-ud højst må forskydes 30 grader, så noget må det ha at sige.

Mvh. B

Titel:
Nej den går ikke det skal vende op/ned pga. olietætningerne i en turbo klarer ikke at holde tæt hvis der er bare det mindste tryk på returen

Titel:
Ok så må jeg hellere få gjordt lidt plads til sagerne.
Jeg blev lidt forviret her i dag.. hvad er tilgang på turboen?? er det det der med det bette hul eller hvad??

Titel:
Er der ingen folk som ved det. Er nemlig lige i gang med at montere nu, og vil gerne lige være 100% sikker.

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Esbjerg
Det lille hul er indgang og det store er udgang :wink:

mvh Anders

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time