Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 03 mar 2025, 22:17

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 01 nov 2003, 20:14 
HEj gutter. vi har lige lavet en xr3i med turbo.
efter 14 dage åd den knasten ups, nå en ny blev monteret. men den blev med at skramle fra toppen (løfter støj) så blev der monteret et olie tryksmanometer, det viste at at når motoren bliver driftvarm taber den olietrykket, står på 1bar i tomgang, og så er det som om at der bliver hevet en prop ud og trykket falder til 0 bar. nå men anden (faktisk 2) oliepumpe blev monteret ingen forandring, hovedlejer skiftet ingen forandring.
Topstykket er skiftet. ingen forandring. turboen pillet fra og håndfodret med oliekande så kan motoren holde trykket 1 bar i tomgang.
turbo afmonteret den er færdig lejerne er smadret. anden turbo monteret og så laver den samme ballade ingen tryk i tomgang falder dog senere ved drift temp.

Når den er kold laver den 7bar og ved varm 1bar og falder så til 0bar

er der nogen der ved hvor meget olietryk en rs turbo den skal lave i tomgang?

er der nogen der har erfaring med at en cvh blok slår revner?
på forhånd tak RS


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 01 nov 2003, 21:36 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 jul 2003, 18:00
Indlæg: 310
Geografisk sted: Aalborg
mener også en rst laver ca. 1 bar i tomgang.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 nov 2003, 08:47 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 948
Geografisk sted: Fyn
Nu skriver du ikke hvad årgang din motor er men normalt er trykket 2.8bar ved 2000 omd og 1.6bar ved 875omd.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 nov 2003, 22:42 
Efter at have lavet en ny motor, og det har vist sig at problemet forsatte.
så blev der hældt CASTROL RS 10w60 (anbefalet 15w50 fra DAUGBJERG SCANTURBO) på det hjalp 1,4 bar v 750omdr 3bar ved 2000omdr. over 2000 omdr. 5.5bar ved olietemp 80C.
og ved 88C falder trykket med o.1-o.2bar og er således stadig inden for tolerancer den anbefalede olie fra FORD duede simpelthen ikke til trods for at alle motor mål ligger inde for tolerancer.

Til jer der kører RS Turbo tænk lidt over hvad det er for en olie i kommer på den gl. cvh

En stor tak til BIRGER hos SCANTURBO

Med Venlig hilsen
Robert og Flemming Svan


PS. vi er ikke gift, vi er brødre :D


Top
  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 56 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team