Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 03 mar 2025, 22:42

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 13 nov 2003, 22:38 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 529
Geografisk sted: Them
Hej. Jeg har undret mig lidt over begreberne, som feks:

Hvad betyder feks. "Wasted spark", og hvad findes der ellers ?!

Undrede mig også over sequential(semi) indsprøjtning, hvad muligheder er der, udover dem ?!

Jeg faldte også over en sequential BOV.. Hvad er det, ifht en alm stempel BOV ?!

_________________
[size=100:1p5cjrlm][b:1p5cjrlm]Peugeot Partner 2.0 HD[color=red:1p5cjrlm]i[/color:1p5cjrlm][/b:1p5cjrlm][/size:1p5cjrlm]


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 nov 2003, 07:00 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 18 aug 2003, 08:05
Indlæg: 2515
Geografisk sted: Veksø Sjælland
sekventiel dump ventil er begrebet for de der kører med MAF, den måler jo mængden af luft der kommer ind i systemet og giver så benzin derefter, så hvis man sætter en almindelig bov på, står tomgangen helt i skoven (eftersom at vaccumet i manifoldet åbner en alm bov i tomgang)

wasted spark er jeg ikke sikker på, men jeg har en ide... nyere pugs (mindst fra 94, men sikkert også en del før) blandt andre kører med en dobbelt elektronisk tændspole og den slår gnist på to tændrør af gangen. ved tænding 1-3-4-2 som på fiat eks vil det så være på 1 og 4 og 3 og 2 samtidigt. så er min ide at den gnist på det tændrør der ikke skal antænde benzin er det de kalder for wasted spark... (kun et gæt, har ikke nogen ide hvorvidt det har hold i virkeligheden)

_________________
Brap brap brap...
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 nov 2003, 09:11 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 529
Geografisk sted: Them
Tak for svar :D
Dvs. At en sequentiel BOV, bare er en med justerbart stempel ?

_________________
[size=100:1p5cjrlm][b:1p5cjrlm]Peugeot Partner 2.0 HD[color=red:1p5cjrlm]i[/color:1p5cjrlm][/b:1p5cjrlm][/size:1p5cjrlm]


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 nov 2003, 11:26 
yoda smølfen har, ikke gættet helt i skoven når det gælder wasted spark, det fungere som han har beskrevet, det ene tændrør tænder i cylinderen med benzin/luft blandingen og det andet tænder i cylinderen der lige er færdig med udstødnings-cycl.


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 15 nov 2003, 12:09 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 31 okt 2003, 18:31
Indlæg: 20
Og hvad skal det gøre godt for? At brænde alle rester af benzin dampe af?

_________________
..: Jeg havde været perfekt, hvis jeg ikke var så satans selvglad :) :..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 nov 2003, 13:58 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 okt 2003, 21:06
Indlæg: 1901
Geografisk sted: Horsens
Man klarer sig med 2 tændspoler til 4 cylindre, og behøver ikke en strømfordeler = penge sparet... :lol:

_________________
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 96 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team