Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 03 mar 2025, 22:05

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Da jeg var ude og køre igår og måske accelerede lidt hårdt i en overhaling (omkring 5000 omd i 2. gear), skete der noget besynderligt. Jeg skiftede til tjedje, og ca. 5.sek senere slukkede motoren med fart på bilen.. :cry: Da jeg igen prøvede at starte bilen startede den gik til de 1000 omd. som den plejer i tomgang men få sekunder efter gik omdrejningstælleren ned på 500 og motoren var ved at slukke.. (Det skal lige siges at motoren kan yde op til 6000 inden den går ind i det røde område og max er 8000.)
Jeg lod bilen stå i et kvarter i forhåbning om at jeg bare havde "druknet" motoren i benzin. Da jeg igen forsøgte at tænde den skete det samme, omdrejningsmåleren gik til 1000 hvorefter den blev ustabil og stod og hakkede omkring 500 omd, imens lysene i kabinen skiftede med at tænde og slukke da den var lige ved ikke at kunne holde motoren igang. Samtidig kunne jeg ikke rigtig give den gas da bilen hoppede underligt tilsvarende omdrejningstælleren og ikke kunne køre.

Det lykkedes dog tilsidst at få omdrejningstælleren op på de 1000 omd (stabilt) og kunne køre i den, til trods for at motoren blev varm og lugtede. Dette lykkedes først da jeg rigtig gav bilen gas (selvfølgelig mens koblingen var nede) kom op på de 5500 omd. Det lader til at den derefter blev "stabil" og kunne køre.
Er der nogen der ved hvad der var/er i vejen og om den er ok nu.. :?: :?: :?:

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Junior Medlem
Brugeravatar

Hvad er det for en bil? det kan være tænding det er galt med eller så er det ventilerne der spændes efter. jeg har prøvede det selv med en ford sierra 1,6i.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
kunne godt lyde lidt som en brændt ventil eftersom at det er efter den har været i høje omdrejninger lige inden det er sket...... eller et tændrør der er stået af under stresset

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk

Titel:
Det er en mazda 323 f..

R dr nogen som har en ca. pris for reperationerne de "foreslår"..?

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
B. Henneng skrev:
R dr nogen som har en ca. pris for reperationerne de "foreslår"..?

skru tændrørende ud og konstater om det var dem ellers kan det andet godt gå hen og blive dyrt men jeg har aldrigt kigget ned i maskinrummet på sår'n en så pris kan jeg ikke give dig........

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk

Titel:
OK.. Tak for det...
Jeg ser på det..

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time