Sådan som jeg ser det er der jo flerer ting i det... Fjederen i WG kunne jo ikke undgås, for man er jo ikke interesseret i at have en spole stående med strøm på hele tiden for at holde ventilen ordentligt lukket.
Lige udmiddelbart tror jeg at det smarteste ville være at lave en anordning som fungerede ved en tasteforhold, nøjagtig som en 3 benet tomgangsventil virker. Samtidig kunne man så for at lette dens arbejde stadig have ladetrykket ført ned i dåsen. Men det ville også kræve noget ret omfattende elektronik at kontrollere... Men Henrik, hvis det er du har tid så syntes jeg da istedet at du skulle lave et daughterboard til MS. Så vi kan få nogle ekstra udgange til vand og gas osv... som Per har lavet. Problemet er så bare at der skal leves noget software til. Pers software er mindet meget på hans egen bil syntes jeg.
Tec 3 anlæget er altså lavet ret smart og brugervenligt m.h.t. GPO udgangene syntes jeg. Måske man kunne lære noget der.
Og nu da de fleste af os er dødelige ville jeg anbefale GTI-Kongen FORSIGTIGT at slibe hans dåse op hele vejen rundt der hvor kanten er presset sammen. Dette skal gøres uden at beskadige membraben. Så kan han tage fjederen ud og måle denne. Hvor efter han går ind på denne side f.eks
http://www.fjedre.dk
Her vil han så bestille en fjeder der er noget slappere og måske enda lidt kortere (SKAL sidde i spænd i dåsen). Fjederen skal have samme diameter (nogen nunde) selvfølgelig.
Her efter laver han en andordning der på bedstevis kan lukke dåsen tæt sammen igen, med fjeder, membran og det hele. Gerne så den nemt kan skilles ad på et senere tidspunkt.
0,1 bar kommer han næppe ned på. Mere realistisk er nok 0,3 stykker. Men hvorfor også gå helt ned på 0,1? Herfra kan han så på hvilken som helst ønskelig måde punkterer slangen for at skrue den op...
Der er ikke meget elektronisk over det, men lettere kan det desværre ikke gøres er jeg bange for.
v/h christian