Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 03 mar 2025, 23:21

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked

Jeg har brug for at få omgearet min gearkasse, det drejer sig om en mazda 626 2.5 L der er blevet pillet lidt ved, den skulle gerne løbe 15% længere ud i gear'ne, der er kræfter nok, men ikke omdrejninger nok, nogen der har nogen bud på en der har forstand og erfaring med dette :?:
På forhånd tak: Ray

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
kender kun
http://www.quaife.co.uk/index2.htm
måske med delene til din :cry:

nogen skifter gear...... kkrruuuunnssshhhh andre skifter hele _kassen_ :wink:

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Veksø Sjælland
kan anbefale www.bos.dk ved dog ikke om de gearer om... men det du skal ud i er et større spidshjul og et mindre kronhjul... i min gearkasse er der tre forskellige krone/spids gearinger... spids hjulet er det lille gearhjul der sidder på selve gearaksen og kronhjulet er det der sidder på diffet. held og lykke

Titel: Gear Up

tak for links'ene
Men Damn :( snakkede med BOS Mazda gearkasser går ikke i stykker så ingen erfaring, men efter nogen snak - anbefalede at sætte større hjul på 19" (med 45 profil) ? :D da der skulle specielt designes/laves enkelte tandhjul og jeg kører med længeste udveksling i forvejen..
Hmm hvordan får man lige 19" til at være i de hjulkasser..
Anyway fornuftigt værksted ærlig snak TAK !

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Veksø Sjælland
ja en smule mere realistisk end det link tinasmartin kom med ik... gem deres nummer, de er gode at kende. dag til dag service hvis du aftaler det med dem... de lavede min mors gearkasse for mig. kom med den ved 9 tiden og hentede den kl 16 der havde den været klar lidt tid... det er fandeme fin service :D , men ok de tog også prisen for det. :roll:

Titel:
Mester Medlem

hej...

Kan man ikke få gearkasse der fra fabrikken er højre gearet? Hvor højt vil du da have den gearet og hvorfor? Hvor mange omdr kører du med ved 100kmt i 3, 4 og 5 gear? Hvor mange HK yder din motor?

Mange gange når man tuner vil man jo gerne have en gearing som er vel egnet til 1/4 mile. Og så evt. et 5 gear der er lidt økonomi i.

Men den gearing du ville vælge til 1/4 mile ville jo afhænge af hvor mange omdr din motor tager og hvordan dit moment/HK ligger. Hvis man har mange kærfter ville man nok forsøge at kører over stregen i 3 gear... For os andre kan det måske bedre betale sig at satse på 4 gear kørt ud.

v/h christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time